מיעוט ימי העבודה בשל עיתוי חג הפסח הוביל לירידה של 8.8% במכירות שוק מוצרי הצריכה, שהסתכמו בשבוע שעבר ב-835 מיליון שקל. כך עולה מנתוני סטורנקסט. מדובר בירידה ביחס לשבוע ממוצע בשנה החולפת.
הירידה החדה ביותר (21.9%) נרשמה במכירות מוצרי טיפוח ומשקאות (10.9%). ירידה של 7.1% נרשמה ברכישת מוצרי מזון, וירידה של 5.2% נרשמה במוצרי נקיון. ביחס לשבוע השיא של המכירות, בתחילת מרץ, מדובר בירידה של 37.8%.
1 צפייה בגלריה
בהלת קורונה קניות
בהלת קורונה קניות
קניות בימי קורונה
ניתן להעריך שמגבלות היציאה מהבית בשל הקורונה חיזקו את המכירות בחנויות השכונתיות, שצמחו בשבוע שעבר ב-11%, בעוד חנויות הדיסקאונט הנמצאות בפאתי הערים רשמו ירידה של 18% במכירות ביחס לשבוע ממוצע. הסגר שלא אפשר לצאת ולטייל בחול המועד פגע גם בחנויות הנוחות, שמכירותיהן ירדו ב-21% לעומת שבוע ממוצע.
בתוך כך, למרות הרגיעה בביקוש למזון אחרי האגירה בשבועיים הראשונים למשבר, ברשתות השיווק טוענים כי הביקוש ממשיך לעלות גם בחנויות הפיזיות וגם באונליין. זאת, על רקע המשבר שאינו מאפשר את קיום הלימודים, הירידה בכמות העובדים היוצאים לעבודה, והעובדה שכמעט אף אחד אינו טס לחו"ל.
ברשתות הסבירו שהציבור נמצא עם הילדים בבית וכל מה שאגר בשבועיים הראשונים כבר נצרך, והצרכנים ממשיכים לקנות מזון ולחדש מלאי. על פי הערכות, לקראת הסגר שצפוי ביום העצמאות, יירשם גל נוסף של קניות.