משקיעי הנדל"ן חזרו לקנות דירות בחודש אוקטובר - אבל לא רק הם: אף שבחודשי הקיץ נראה היה שמגפת הקורונה הצליחה לפגוע במידה מסוימת בשוק דירות היוקרה, כעת נרשמת התעוררות. ל-ynet נודע כי לאחרונה בוצעו חמש עסקאות יוקרה בירושלים בהיקף כולל של 53.25 מיליון שקל, המגלמות מחיר המשקף סכום של כ-56 אלף שקל למ"ר.
מדובר בחמש דירות שמכרה חברת י.ח דמרי בפרויקט Legacy במתחם ממילא בירושלים, שתוכנן על ידי משרד טיטו אומן אדריכלים, לתושבי חוץ מארה"ב וצרפת. שלושה רוכשים מגיעים מלוס אנג'לס ורכשו את הדירות לצורך ביקוריהם בעיר, ורוכש נוסף הוא איש עסקים צרפתי שעלה לארץ ומתגורר בבירה. הפרויקט כולל 60 דירות בשלושה מבנים בני ארבע קומות כל אחד והוא ממוקם במתחם כפר דוד, בסמוך למלון מצודת דוד ולשדרת ממילא וצופה לחומות העיר העתיקה, מגדל דוד ושער יפו.
3 צפייה בגלריה
פרויקט יוקרה לגסי legacy ירושלים
פרויקט יוקרה לגסי legacy ירושלים
דירת יוקרה בפרויקט בירושלים
(צילום: י.ח דמרי)
3 צפייה בגלריה
פרויקט יוקרה לגסי legacy ירושלים
פרויקט יוקרה לגסי legacy ירושלים
חלק מהדירות נמכרו ברמת מעטפת
(צילום: י.ח דמרי)
כך, דירת שמונה חדרים בשטח 260 מ"ר עם חצר בשטח 60 מ"ר ומרתף (ללא נוף לחומות), נמכרה תמורת 16.2 מיליון שקל; דירת מעטפת עם נוף לחומות בשטח 177 מ"ר שנמכרה ב-12.6 מיליון שקל; דירת מעטפת עם נוף חלקי בשטח 205 מ"ר שנמכרה ב-11.5 מיליון שקל; דירת 5 חדרים ללא נוף בשטח 140 מ"ר עם חצר בשטח 80 מ"ר שנמכרה ב-8.25 מיליון שקל; ודירת שלושה חדרים ללא נוף בשטח 77 מ"ר עם מרפסת בשטח 14 מ"ר שנמכרה ב-4.65 מיליון שקל.

בועת נדל"ן בתל אביב

לא רק בירושלים, גם בתל אביב קיים עניין בשוק היוקרה. ל-ynet נודע כי חברת מגדלי גינדי תל אביב, בבעלות מנור גינדי, כפיר גינדי ואורי לוי, נמצאת במו"מ מתקדם עם תושב חוץ לרכישת דירת הפנטהאוז הענקית שנותרה למכירה במגדל הראשון בפרויקט גינדי TLV בעיר לצרכי מגורים. לנכס הוצמד בשנת 2017 תג מחיר של כ-130 מיליון שקל, וזאת הסיבה לכך שהוא עומד למכירה מזה שלוש שנים וטרם נחתמה עסקה.
מדובר במגדל הראשון מתוך ארבעה מגדלים, שאוכלס כמעט במלואו למעט אותה דירת פנטהאוז, שאם תימכר תגיע במסגרת של מעטפת (העיצוב יופקד על הרוכש). הנכס משתרע על פני מפלס אחד בשטח של 1,300 מ"ר על כל הקומה ה-48 במגדל, וכולל שתי מרפסות בשטח של 360 מ"ר הפונות מערבה לכיוון הים. את שטח הסלון והמרפסת הממשיכה אותו חוצה בריכה באורך 28 מטרים ובשטח של כ-70 מ"ר.
3 צפייה בגלריה
הדמיה של דירת הפנטהאוז. תימכר ברמת המעטפת
הדמיה של דירת הפנטהאוז. תימכר ברמת המעטפת
הדמיה של דירת הפנטהאוז. תימכר ברמת המעטפת
(הדמיה: סטודיו בונסאי)
גורמים בענף מעריכים כי תג המחיר מציב שווי גבוה בהרבה מהמקובל בשוק היוקרה בעיר. לשם השוואה, בינואר השנה נמכרה דירת פנטהאוז עם שבעה חדרים תמורת 15.5 מיליון שקל. אמנם מדובר בשטח של כ-400 מ"ר "בלבד", אולם המחיר משקף סכום הנמוך מ-40 אלף שקל למ"ר.
להערכת שמאי המקרקעין דני טרשנסקי ממשרד קמיל-טרשנסקי-רפאל, "למרות משבר הקורונה, לא מורגשת האטה בשוק הנדל"ן באזורי הביקוש במרכז הארץ בכלל ובשוק דירות היוקרה בפרט". עם זאת, הוא מדגיש כי "השווי הראוי באזור זה עומד לכל היותר על כ-60 אלף שקל למ"ר, בהתחשב במאפייני דירת הפנטהאוז". כלומר ייתכן שאם העסקה תיסגר, המחיר לא יהיה בהכרח זה שהוצג עם שיווק המגדל ב-2017.
מדובר בפרויקט עירוב שימושים הממוקם במתחם השוק הסיטונאי, במשולש הרחובות קרליבך, החשמונאים ומנחם בגין בתל אביב, מעל קניון פאשן מול וכן מעל פארק בשטח של כ-15 דונם. במתחם מצויים גם קאנטרי קלאב עירוני, בית ספר יסודי ו-10 גני ילדים. בסך הכול כולל המתחם כולו 2,317 יחידות דיור על פני שטח של 55 דונם. בשלב הראשון הוקמו 10 בניינים שכוללים 14 קומות עם 777 דירות. בניינים אלה שווקו בשנת 2010 ואוכלסו במלואם.
השלב השני כולל את ארבעת המגדלים הנוספים, הכוללים 385 יחידות דיור על פני 48 קומות בכל מגדל, ובסך הכל 1,600 דירות יוקרה. המגדלים הראשון והשני שווקו במלואם וכבר מאוכלסים, המגדל השלישי בשלבי שיווק מתקדמים והמגדל הרביעי בשלב הפריסייל. דירות שלושה חדרים במגדלים עולות החל מ-3.2 מיליון שקל, דירות ארבעה חדרים החל מ-3.5 מיליון שקל ודירות חמישה חדרים עולות החל מ-4.7 מיליון שקל.
מגינדי TLV נמסר: "מטעמי פרטיות, לא נוכל להתייחס למשאים ומתנים עם לקוחות".