"בחברת קרסו נדל"ן התפשטה תרבות של עסקאות בעלי עניין המטיבות עם חלק מבעלי המניות על חשבון החברה ויתר בעלי המניות, במסגרתם נכסים ומשאבים לחברה עוברים לחלק מבעלי המניות ובני משפחותיהם ללא תמורה או בתמורה חלקית בלבד". כך טוען מכבי קרסו - בעל מניות (12.42%), דירקטור ודור שלישי במשפחת התעשיינים קרסו, שמחזיקה במקביל גם בקבוצת הרכב הבורסאית קרסו מוטורס - בבקשה דחופה לכינוס הדירקטוריון ולמתן הוראה לאפשר לו להקליט את הישיבות, שהגיש היום (שני) לבית המשפט המחוזי בתל אביב.
"במהלך התקופה האחרונה נחשף מכבי קרסו לעובדות המלמדות, בשפה פשוטה, כי משהו רע מאוד מתרחש בחברת קרסו נדל"ן בע"מ, ובפרט באופן בו מנוהלת החברה", נכתב בבקשה שהוגשה באמצעות עורכי הדין שמוליק קסוטו, רונן בוך וספיר שמחי ממשרד קסוטו ושות'. "כך למשל, דירות מגורים בפרויקטים של החברה, נמכרות לנושאי משרה בחברה ובני משפחותיהם, שחלקם הינם גם בעלי מניות בה, וזאת בעסקאות חשודות ותמוהות שעל פניו הכדאיות העסקית שלהן (מצידה של החברה כמובן) מוטלת בספק.
1 צפייה בגלריה
מכבי קרסו
מכבי קרסו
מכבי קרסו
מכבי קרסו טוען שגילה כי חלק מחבריו לדירקטוריון ובני משפחותיהם רכשו מהחברה מספר דירות מגורים (להשקעה לדבריו) בלפחות שני פרויקטים המוקמים על ידי החברה. "יו"ר דירקטוריון החברה, גברת יוני גולדשטיין-קרסו, רכשה לעצמה דירת מגורים בפרויקט "אומאמי" של החברה. גם בני משפחתם של הדירקטוריות דפנה אריאלה-קרסו, עדנה עוז-קרסו וציפורה מזרחי רכשו מספר דירות פרויקט הנ"ל, וכן בפרויקט 'הכנסת 32' בגבעתיים. כמו כן, רו"ח יוסי שחק, מקורבם ונציגם של חלק מבעלי המניות ונושאי המשרה בחברה, רכש לעצמו דירה גם כן. זוהי רק התמונה החלקית הידועה למבקש".
"המשמעות הכלכלית של מכירת דירות זו למקורבים ברורה", נכתב בבקשה. "במקום למצות את מלוא הפוטנציאל הכלכלי במכירת דירות לצדדים שלישיים, החליטו אותם נושאי משרה לרכוש בעצמם מהחברה דירות מגורים, וזאת על פניו במחירים נמוכים, ובתנאים עדיפים על המקובל".
"דוגמה נוספת", נטען בבקשה, "ניתן למצוא בשירותי ניהול ופיקוח המוענקים תמורת סכומים זעומים, אשר אינם מכסים את העלויות, לפרויקטים אישיים של חלק מנושאי המשרה שהינם גם בעלי מניות בחברה (...) כך למעשה פרויקטים אישיים של חלק מנושאי המשרה ובעלי המניות בחברה (פרויקטים שאינם קשורים לחברה ולנכסיה), מנוהלים על ידי עובדי החברה תוך שימוש במשאבי החברה מבלי שמשולמות לחברה העלויות הרלוונטיות.

מכבי קרסו: "מבקשים להשתיק אותי"

קרסו נדל"ן הוקמה בשנת 1967, ומניות החברה מוחזקות על ידי 9 בתי אב שונים, כולם בני הדור השלישי במשפחת קרסו (נכדיו ונכדותיו של משה קרסו המנוח ובני זוגם), שמחזיקים כאמור במקביל גם במניות החברה הציבורית קרסו מוטורס יבואנית רנו וניסאן. בלי המניות (12.42%) מלבד מכבי קרסו הם: אריאל קרסו, יואל קרסו, ציפורה מזרחי-קרסו, יוני גולדשטיין ואורלי חושן. שאר בעלי המניות (8.28%) הם משה קרסו, עדנה עוז קרסו ושרה קרסו בוטון.
"מהתמונה החלקית אליה נחשף המבקש", טוען מכבי קרסו, "עולה כי חלק מבעלי המניות בחברה המשמשים גם כנושאי משרה בחברה, מחזיקים בדעה כי תכלית החברה היא לא להשיא רווחים ולהטיב עם כלל בעלי המניות, אלא להגדיל את הכיס הפרטי שלהם, ושלהם בלבד. כך נוצר מצב בו חלק מבעלי המניות מושכים רווחים מהחברה ופעילותה, וחלק אחר, דוגמת המבקש, אינם זוכים לדבר.
"בנוסף", טוען מכבי קרסו, "נחשף המבקש גם לכשלים משמעותיים נוספים בקשר לאופן ניהול החברה. כך למשל, מבדיקה שערך המבקש עם יועציו הכלכליים, גילה המבקש כי לחברת קרסו נדל"ן הוצאות הנהלה וכלליות חריגות וקיצוניות ביותר בהשוואה לחברות דומות בתחום הנדל"ן, ובכלל. נראה כי הנהלת החברה מפזרת כספים בסכומי עתק למעלה מ-30 מיליון שקלים בשנה, כשעל פניו אין כל טעם והצדק כלכלי להוצאות אלה.
"המבקש גם נחשף לעובדה כי במשך השנים האחרונות פעילות מרכזית של החברה (תחום הנדל"ן היזמי) גורמת לחברה הפסדים ניכרים ביותר, וזאת מבלי שאיש מהנהלת החברה בחר להציף עובדה מהותית ומטרידה זו בפני חברי הדירקטוריון, ולבטח שלא בפני המבקש חבר דירקטוריון החברה"
קרסו ממשיך וטוען כי כאשר החל להעמיק חקר בנושא התברר לו כי: "חלק מהדירקטורים בחברה ומנהליה אינם מרוצים מחיטוט זה של המבקש 'בנושאים רגישים' אלה. הם רואים בפעולות המבקש ניסיון "מפחיד" ו-"מיותר" (מבחינתם) לעורר נושאים ועניינים שמוטב שלא יזכו לאור יום (..) באופן שאינו מפתיע, אלה שמבקשים להשתיק את המבקש הם אותם הגורמים שנהנים מאותן הטבות כלכליות ורוצים שמצב הדברים יימשך כפי שהיה (קרי הסתרת עסקאות בעלי עניין והמשך משיכת "רווחים" לא שוויונית)".
טרם התקבלה תגובת קרסו נדל"ן.