דרום קוריאה החרימה מטבעות וירטואליים בשווי כולל של 47 מיליון דולר מ-12 אלף אנשים המואשמים בעבירות מס. בין הנאשמים: מנחה טלוויזיה, רופא ואלפי עשירים נוספים. כך לפי הפייננשל טיימס (Financial Times), אשר מציין גם כי שוק המטבעות הווירטואליים בדרום קוריאה הוא אחד מהפעילים ביותר בעולם.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בכירים בממשל הדרום קוריאני שפיקחו על המבצע במחוז סיאול, בו נמצאת גם עיר הבירה של המדינה, סיפרו כי המבצע כלל חודשים ארוכים של מעקב אחר החשודים ובסופו נתפסו מטבעות מסוג ביטקוין, את'ריום ונוספים.
2 צפייה בגלריה
מטבעות וירטואליים. אילוסטרציה
מטבעות וירטואליים. אילוסטרציה
מטבעות וירטואליים. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
דרום קוריאה אינה המדינה היחידה שהחריפה לאחרונה את המלחמה שלה בשוק המטבעות הווירטואליים. רק אתמול (ג') שוק המטבעות שוב חווה נפילות דרסטיות בעקבות הצהרות של בכירים בסין נגד המסחר והכרייה במדינה. היום חלק מהמטבעות התאוששו מעט, אולם רובם עדיין נסחרים סביב שווי נמוך בהרבה מזה שהיו רק לפני חודשים ספורים.
קים ג'י-יא, אחד מהבכירים שהיו אחראים על הפשיטה, אמר כי "נעשה כמיטב יכולתנו על מנת לשמור על אזרחים שומרי-חוק ומשלמי מיסים ועל מנת להבטיח את החובה על תשלום מס במדינה, באמצעות פיקוח ובקרה על נכסים בהם עברייני מס עשויים להשתמש על מנת להסתיר את מעשיהם במסגרת ההתפתחויות האחרונות בשוק הקריפטו".
פשיטה זו הגיעה לאחר חקירה נוספת, במסגרתה נבדקו כ-140 אלף אזרחים במדינה שנחשדו בהעלמת מס, והיוותה צעד נוסף במסגרת סדרת מבצעים שהממשלה הדרום קוריאנית נקטה לאחרונה על מנת להגביר את הפיקוח על שוק המטבעות הווירטואליים.
2 צפייה בגלריה
סיאול, עיר הבירה של דרום קוריאה
סיאול, עיר הבירה של דרום קוריאה
סיאול, עיר הבירה של דרום קוריאה
(צילום: shutterstock)
בכירים במחוז טענו כי מדובר ב"פשיטה הגדולה ביותר בהיסטוריה של קוריאה על נכסים וירטואליים כדי להחזיר מיסים", וציינו כי מעלימי המס השתמשו בחברות מסחר מקומיות על מנת להסתיר את הנכסים שלהם, מכיוון שאלו לא דרשו מהסוחרים להפקיד מספר תעודת הזהות של בעל החשבון. בשל כך, החוקרים השתמשו במספרי הטלפונים הניידים על מנת להצמיד בין בעל החשבון לבין תעודות הזהות שלהם כדי לתפוס את מי שהתחמק מתשלום מיסים.
לפי הרשויות, בין הנתפסים היה מנחה טלוויזיה שחייב כ-17,620 דולר במיסים ובה-בעת החזיק למעלה מ-440 אלף דולר באת'ריום ובמטבעות וירטואליים נוספים. חשודים נוספים כללו בעלים של כ-30 בתי מגורים שחייב כ-26.5 אלף דולר במיסים והחזיק כמעט מיליון דולר בנכסים דיגיטליים ורופא שחייב כ-15 אלף דולר במיסים, אולם החזיק כ-2.5 מיליון דולר בביטקוין.
הרשויות מסרו כי הן יחלו לממש את הנכסים אם "מעלימי מס גדולים וסדרתיים" לא ישלמו ביוזמתם את המיסים ואת הקנסות על האיחור בתשלום.
בתוך כך, הרגולטור במדינה קבע כי עד חודש ספטמבר הקרוב על חברות המסחר להקים חשבונות עם שמות אמיתיים עבור לקוחות בשילוב עם בנקים מקומיים, אולם חלק גדול מהן מתקשות לקיים את ההנחיה, שכן הבנקים מסרבים לשתף איתם פעולה מחשש שיחשפו להלבנות הון ועבירות כלכליות נוספות.
כמו כן, הממשלה הדרום קוריאנית עובדת בימים אלו על תוכנית שתסדיר תשלום מס הכנסה על מסחר במטבעות וירטואליים.