התפוצץ הערב (ד') המשא ומתן בין הנהלת אל על לבין העובדים וההסתדרות: לפי הודעת ההסתדרות, הנהלת אל על דחתה את הצעות העובדים, שלטענתם היו מוכנים לוותר על מיליארד דולר על פני תקופה של שבע שנים.
נציגות העובדים קראה לציבור העובדים להגיע לאל על מחר "כדי לבצע הצבעה דחופה להכרזה על סכסוך עבודה". במכתב שנשלח לעובדים נכתב: "הנהלת החברה הודיעה זה עתה לנציגות העובדים ולהסתדרות על סירוב להצעתינו הנדיבה לצורך הבראת החברה, ומנסה לנצל באופן בוטה וציני את המצב המשברי אליו נקלענו.
"אנו נדרשים להעביר להסתדרות באופן מיידי תוצאות הצבעה שמראות כי רוב עובדי החברה בעד הכרזה על סכסוך עבודה. מדובר בענין דחוף וחשוב מאין כמותו, ולכן חובה על כל העובדים להגיע לחברה מחר, ולהצביע בעד הכרזה על סכסוך עבודה".

אל על התכוונה להוציא את רוב העובדים לחל"ת

בהנהלת החברה החלו בעבודת מטה לצמצום דרמטי של כוח האדם בחברה במטרה להוציא כ-80% מכלל העובדים לחופשה - כ-4,000 עובדים - ללא תשלום באופן מיידי, בגלל משבר הקרונה שגרם לביטולי טיסות רבים.
ועד טייסי אל על הודיע להנהלה מוקדם יותר כי הטייסים מוכנים לסייע לחברה, ומסר כי מאות טייסים הסכימו כבר לצאת לחופשה ללא שכר באופן מיידי, והסכימו להצעת ההנהלה לפטר 60 טייסים חדשים ולעצור קליטת טייסים חדשים בחברה עד שהמצב ישתפר. מתוך 600 טייסים, ישארו 120 טייסים בחברה. בנוסף, הטייסים גם הסכימו על קיצוץ של 20% משכרם.
יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, מסר הערב כי " בתום מו"מ מרתוני שהובלתי במשך שתי יממות רצופות, הנהלת אל על דחתה את כל ההצעות שגיבשנו בשיתוף עם עובדי החברה. יש כאן משבר שלא היה כמותו וההנהלה מסרבת להפנים את גודל השעה ואת האחריות הכבדה שמוטלת על כתפיה. אני חרד לגורלה של אל על וקורא להנהלה להתעשת. על ההנהלה לקבל את הצעת ההסתדרות ולשוב לשולחן המו"מ".
יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי, הצטרף לדברי יו"ר ההסתדרות והוסיף כי: "הנהלת אל על רק רוצה להשית גזירות על עובדיה, מבלי להכיר בחשיבותו של ההון האנושי להמשך קיומה של החברה. הערב נחצה גבול ואם ההנהלה לא תשתף פעולה עם העובדים ועם המציאות, החברה עלולה לקרוס תוך ימים ספורים".
יו"ר ועד עובדי אל על, שרון בן יצחק: "עובדי אל על הציעו היום להנהלת החברה שווי התייעלות של מיליארד דולר בשבע שנים תוך ויתורים כואבים מאד וזאת מבלי שבעלי החברה הזרימו לחברה במשבר זה דולר אחד. הנהלת החברה והבעלים החליטו לנצל את המצב ולנסות לסחוט את העובדים ולזה לא ניתן יד".

אל על לבורסה: צופה ביטולי טיסות רבים

בתוך כך, הבוקר דיווחה אל על לבורסה כי היא צופה ביטולי טיסות רבים לאור חובת הבידוד לכלל השבים מחו"ל בשל התפשטות הקורונה. לפי הדיווח, בעקבות הנחיות משרד הבריאות, בדבר חובת בידוד של 14 יום על הנכנסים לישראל מכל מדינות העולם, היא צופה השפעה לרעה על פעילות החברה. בחברה ציינו כי מוקדם לדעת את היקף ההשפעה.
"החברה מתכננת, בשלב זה, להמשיך ולבצע שינויים והתאמות תפעוליות ומסחריות בפעילותה וברשת הנתיבים בהתאם לביקוש לטיסות ותוך התחשבות, בין היתר, בשמירה על קשר אווירי לישראל וממנה ביחס להובלת נוסעים ומטען, ובמתן פתרונות ללקוחות החברה במידת האפשר", נמסר בדיווח לבורסה. "הערכת החברה היא כי השינויים האמורים יכללו ביטול טיסות רבות ביחס ללוח הטיסות המתוכנן".

אל על יצאה בתחילת השבוע באזהרת רווח נוספת לבורסה. זאת בעקבות התפשטות נגיף הקורונה ובצל הירידה בפעילות ביעדי איטליה ויפן וכן לנוכח המלצת משרד הבריאות ביחס לטיסות לכלל יעדי העולם. בהתאם להערכות אלו, צופה החברה ירידה בהכנסות בטווח של כ-140 עד 160 מיליון דולר, וזאת בגין חודשים ינואר ועד אפריל 2020 (כולל), מתוכם כ-80 עד 90 מיליון דולר בגין הרבעון הראשון לשנת 2020. יצוין, כי לפני שבועיים ההערכות עמדו על ירידה בהכנסות בטווח של עד 70 מיליון דולר.
כמו בהודעות הקודמות בעניין, אל על חוזרת ומדגישה שחלק מהירידה צפוי להתקזז בצמצום ההוצאות התפעוליות, כך שההשפעה השלילית בפועל על הכנסות ינואר-אפריל צפויה לעמוד על 90-70 מיליון דולר, וברבעון הראשון על 45-35 מיליון דולר.
פורסם לראשונה: 09:16, 11.03.20