משבר הקורונה: יצרניות הגלידה, שסובלות מירידה במכירות טילונים, ארטיקים וחטיפי גלידה בקיוסקים, בבריכות, באטרקציות לילדים ובמרחב הציבורי בגלל מגבלות הקורונה, מצאו ערוץ חדש לממכר גלידות באריזה אישית.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
אם מצאתם ליד הבית חנות חדשה שמוכרת רק גלידה באריזות ובזול לעומת הקיוסקים והיא אינה גלידרייה, זה לא מקרה. בכפר סבא, לדוגמה, נפתחו בתוך כמה חודשים ארבע חנויות כאלה ברחוב המסחר המרכזי ויצמן ולצידו. מאות חנויות דומות נפתחו ברחבי הארץ.
1 צפייה בגלריה
גלידון כפר סבא
גלידון כפר סבא
גלידון כפר סבא
(צילום: יאיר שגיא)
רונן זהר, מנכ"ל גלידות פלדמן, אומר: "מתפתח טרנד שהיתרון שלו הוא חנויות ליד הבית, שבעידן הקורונה צרכנים מעדיפים. מתחילת השנה נפתחו 11 חנויות תחת המותג שלנו. הדגש הוא המחיר והמבחר".
יש בפותחים כמה סניפים, כמו גלידות ריאו (מכל היצרנים), רשת בית הפירות (נסטלה), מחסני דהן וגלידלה, וחלק סניף יחיד של יזם כמו גלידון, שמחזיק מוצרי שטראוס. בניגוד ליצרני הגלידות הקטנים ששמם מתנוסס על החנויות, נסטלה ויוניליוור תומכות מאחורי הקלעים ומעדיפות שלא להתבטא מחשש לניגוד אינטרסים עם הקמעונאים המסורתיים. החנויות החדשות ברובן לא מעוצבות ועמוסות במקררי אמבטיה עם גלידות, כשהדגש הוא על המחיר ולא על חוויית הלקוח.
סף הכניסה הנמוך והקיץ מעודדים עוד יזמים פרטיים לפתוח חנויות גלידה בהשקעה לא גדולה. גדעון שמואל, בעלי גלידון אנד קייק בוויצמן 70, כפר סבא: "אני מוכר רק מוצרי שטראוס ופלדמן דיאט. הגעתי לזה בקורונה. בשטראוס נתנו לי את המקפיאים. אני מוכר מגנום ב-9 שקלים, כשבקיוסק זה 12 שקל. במארז של 5 מגנומים המחיר יורד ל-7.7 שקלים ליחידה".
אחד מבכירי יצרני הגלידה אמר ל"ממון" ול-ynet: "הטרנד התחזק בקורונה. מסתובבים פחות בחוץ, וזו דרך להביא את החוץ קדימה. היצרניות הבינלאומיות מסתכלות על התופעה בארץ בהשתאות. המכירה העיקרית בחנויות היא שלגונים וטילונים שאין כמעט בסופרים. המחיר יותר נגיש מהמחיר בקיוסק. הערוץ הזה אינו מכוסה על ידי סטורנקסט ולכן המדדים שלו לא ידועים, אבל הוא גדל והוא משמעותי. נפתחו מאות נקודות מכירה בחודשים ספורים. אנחנו מעודדים זאת מחשש שהענף ייפגע מהקורונה".
דודי גבריאל, בעלי שלוש חנויות של ריאו, מוכר גלידה מכל היצרנים: "אוטו גלידה מוכר מגנום ב-13 שקל. הורים מעדיפים במקום לקנות לשלושה ילדים ארטיקים ב-40 שקל לרכוש אצלי ב-24 שקל וללכת איתם לגינה. אנחנו זולים יותר מהקיוסקים ומחנויות הנוחות. מחירים: מגנום, טילון, שלגון, פסק זמן: 3 ב-25 שקל. מחיר למוצר בודד 9 שקלים. שוקובוקו, סולרו, חטיף פסק זמן: 4 ב-28 שקל, מחיר לאחד 8 שקלים. מחירים לדוגמה בגלידון: קרטיב 10 ב-10 שקלים, סולרו, שוקובו ופסק זמן יחיד ב-7 שקלים, 5 ב-33.2 שקל.