בשורה לחוסכים בקופות הגמל החדשות להשקעה: ועדת הכספים של הכנסת אישרה היום (ב') כי חוסכים בקופת גמל להשקעה יוכלו לנייד את כספם לקופת גמל חדשה, להתאים את המוצר הפנסיוני לפי הצרכים שלהם ולהפחית את עלויות ניהול החיסכון.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הוועדה, בראשות ח"כ משה גפני, אישרה בכך תיקון חשוב לתקנות הפיקוח על שירותים פיננסים המתירות העברת כספים בין קופות גמל.
עוד אושר, כי במידה והחוסך הגיע לגיל 60, הוא יוכל להעביר את חסכונו מקופת גמל להשקעה לקופת גמל לקצבה, לשם קבלת קצבה בלבד, וכך ליהנות מהטבות המס הניתנות בקצבה.
1 צפייה בגלריה
משה גפני במפגש ראשי מפלגות עם התעשייה הישראלית
משה גפני במפגש ראשי מפלגות עם התעשייה הישראלית
יו"ר ועדת הכספים משה גפני
(צילום: מוטי קמחי)
התיקון צפוי להביא להגברת התחרות בין החברות ושיפור מצבם של החוסכים, לרבות הוזלה משמעותית בדמי הניהול.
קופת גמל להשקעה היא קופה שניתן למשוך ממנה את הכסף בכל גיל ולאו דווקא בגיל פרישה מעבודה. כלומר, אין זאת קופת גמל רגילה אלא למעשה תוכנית חיסכון נזילה והיא קיימת מזה שלוש שנים.
לצד כך, ביקשה הוועדה כי תתקיים עבודה נוספת לעניין ניוד לעמיתים במקרה שעמיתים נטלו הלוואה מקופת הגמל, לאחר שבדיון נשמעו הערות לגבי אופן תפעול הסעיף.
גם לגבי הבקשה לקצר את תקופת הניוד לחמישה ימי עסקים מיום בקשת הניוד, במקום 10 ימי עסקים הקבועים היום בתקנות, ביקשה הוועדה כי התקנות יובאו בנפרד, כאשר רבים מחברי הוועדה ומגורמי השוק, סברו כי הדבר יביא לשחיקה ביכולת הציבור לשפר את תנאי החיסכון שלהם.
ח"כ גפני אמר בעקבות אישור התקנות, כי "אני רואה בדבר צעד חיובי, במיוחד נוכח הימים המורכבים בהם אנו נמצאים. המשמעות היא סיוע לאנשים רבים המבקשים ניוד בין קופות הגמל, ושלא יכולים היו לעשות זאת עד כה. בעבר הובאו התקנות יחד עם תקנות שלא מצאנו בהן סיוע לציבור, ועכשיו משנוצרה ההפרדה, אישרנו את התקנות לטובת ציבור החוסכים".