סוף סוף תפסיקו לשמוע צעקות "גול" אצל השכנים, כשאצלכם המשחק מתנהל כרגיל? חברת yes טוענת שביטלה את הדיליי (שיהוי צפייה) שקיים בשידורי טלוויזיה על גבי האינטרנט. yes השיקה היום את yes+Live שירות טלוויזיה אינטרנטי ללא דיליי בשידור. מדובר בשירות נוסף במסגרת מותג הטלוויזיה על גבי האינטרנט שלה. השירות יגיע ללקוחות בספטמבר.
לטענת החברה, כיום קיים עיכוב של דקה עד שתי דקות בין שידור באינטרנט לבין שידורי טלוויזיה על גבי כבלים ובאמצעות לוויין. לטענת מתחרים, כיום הדיליי בשידורים הוא 30-40 שניות. כשצופים במשחק אפשר לקצר גם את זה, בלחיצה על start over. זה מקצץ את הבאפר ויוצר דיליי שולי יחסית של 10-20 שניות.
1 צפייה בגלריה
yes +
yes +
yes +
(צילום: yes)
"אנחנו היחידים בעולם שפתרו את הדיליי הזה", אמר היום (ד') אילן סיגל, סמנכ"ל השיווק של yes במסיבת עיתונאים שערכה החברה. "זה אתגר טכנולוגי עולמי. הטכנולוגיה תופעל אוטומטית על הממיר. בעזרת חברת סינימדיה, הצלחנו לחלק את המקטעים לחלקים קטנים של שנייה וצמצמנו משמעותית את הזמן בו נקלט המידע וגם טיפלנו בכל שרשרת הערך במוצר האינטרנטי".
השירות שפותח פער טכנולוגי בין המתחרות של yes באינטרנט: סלקום TV ופרטנר TV, יינתן ללקוחות החברה שמנויים ל-yes+. כרגע השירות יינתן רק לכמה אלפים בודדים של לקוחות שמחזיקים בממירי האנדרואיד של החברה ולא ללקוחות שמחזיקים באפל TV. הוא גם לא יהיה זמין ללקוחות סטינג TV, שירות הטלוויזיה המוזל של החברה.
השירות יושק בהדרגה והטכנולוגיה תהיה רלוונטית בערוצים בצפייה חיה בלבד: קשת 12, רשת 13,5 SPORT HD, 5 PLUS HD, ספורט 1 HD, ספורט 2 HD , ספורט 3 HD, ספורט 4 HD , 5 LIVE HD, 5SPORT 4K ו- HD ONE. כמו כן, בקרוב יורחב הפיתוח גם לערוצים הבאים: כאן 11, יורוספורט HD , יורוספורט 2, ONE 2 HD, 5 STARS HD.
מדובר ב-11 ערוצים שהם ערוצי ספורט וברודקאסט בהם השידור החי קריטי. כך למשל, לקוחות שכיום מנויים ל-yes+, סטינג TV, נקסט, פרטנר TV וסלקום TV, יראו באיחור הדחה של מתמודד ב"הישרדות". לקוחות HOT, yes ובקרוב גם yes+live יראו את השידור הזה ללא שיהוי.
לפי החברה, "השיהוי (Delay) נובע מההבדל בין טכנולוגיות השידור המסורתיות לבין שירותי ה- OTT, המבוססים על גבי רשת האינטרנט. בפלטפורמות מבוססות אינטרנט התוכן לא מוצג באופן מידי על המסך, אלא השידור מחולק למקטעי וידאו בני מספר שניות כאשר הממיר שקולט אותם קודם מתחיל בתהליך של 'אגירה' ורק לאחר קליטה של מספר מקטעי ווידאו - התוכן משודר על גבי המסך. מדובר בפער זמנים של בין 40 שניות לשתי דקות ולעיתים אפילו יותר מרגע קבלת האות עד להופעתו על מסך הטלוויזיה.
"yes ו- Synamedia, פיתחו את הטכנולוגיה במשך כשנה והיא מבוססת על פירוק השידור למקטעים זעירים של מידע (מקטעים הקטנים פי 30 מהקיים), על פי תקן CMAF החדש. אותו פירוק וצמצום מקטעי הווידאו לחלקים זעירים מאפשר הזרמה מהירה מאוד של מידע במערכות השידור וכך התוכן מופיע על המסך ללא שיהוי. הטמעת תקן זה דרשה פיתוח יכולות מתקדמות לכל אורך מערכות השידור אשר מאפשרות למקטעי הווידאו הזעירים לעבור בצורה מהירה ורציפה ולהגיע למסך הטלוויזיה הביתי ללא שיהוי (Delay). במסגרת הפיתוח שודרגו ועודכנו מערכות השידור של yes במערכות התומכות ומשדרות תוכן בטכנולוגיה זו".
למרות שב-yes טוענים שמדובר בפיתוח בלעדי, בעולם יש פיתוחים דומים שלא עובדים טוב כשאיכות האינטרנט לא טובה (גורמים לפיקסול ותקיעות תמונה).
עד סוף השנה יהיו ל-yes 150 אלף לקוחות ב-ip. החברה שלה 2 מיליון לקוחות, הודיעה כי עד סוף 2021 yes תהיה חברת הטלוויזיה הגדולה ביותר שתשדר על גבי האינטרנט. עד פברואר 2026, החברה מתכוונת לעבור לחלוטין לשירות אינטרנט ולהיפרד משידורי הלוויין.