ההוצאה לפועל בתל אביב דחתה בקשה להטיל עיקול על חשבון האינסטגרם של כוכבת הילדים שירן סנדל. הרשמת הילה דקל צמח קבעה כי חשבון האינסטגרם שמפעילה סנדל "אינו כשלעצמו נכס בר עיקול".
>>לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לאחרונה נקבע שסנדל תשלם למוליך כלבים 50 אלף שקל בגין פרסום לשון הרע שהעלתה לאינסטגרם, לאחר שחשבה כי נהג באלימות כלפי כלב. מוליך הכלבים הגיש בקשה להוצאה לפועל לממש את פסק הדין וביקש להטיל עיקול אצל צד ג', חברת פייסבוק, על חשבונה של סנדל באינסטגרם. כדי לגבות את החוב פנה המוליך להוצאה לפועל. לדבריו, יש לסנדל 357 אלף עוקבים, וזהו נכס שמניב לה הכנסה מחברות שמשלמות על פרסומים.
2 צפייה בגלריה
כוכבת הילדים שירן סנדל
כוכבת הילדים שירן סנדל
כוכבת הילדים שירן סנדל
מוליך הכלבים טען שעמוד האינסטגרם מהווה קניין רוחני של סנדל והוא נכס בר עיקול. מנגד, טענה סנדל באמצעות עו"ד יפעת בן דוד עמית כי החשבון אינו נכס בר עיקול שכן הוא בעל מאפיינים שונים מרכב או דירה.
2 צפייה בגלריה
עו"ד יפעת בן דוד עמית, באת כוח סנדל
עו"ד יפעת בן דוד עמית, באת כוח סנדל
עו"ד יפעת בן דוד עמית, באת כוח סנדל
(צילום: אורית פרידמן)
הרשמת דחתה את בקשת העיקול וקבעה כי "ככל שסנדל מפיקה הכנסה מהפעלת החשבון, הרי שהכספים מתקבלים מחברות מסחריות ללא מעורבות פייסבוק שבבעלותה היישומון".
עו"ד גיא אופיר, שמייצג את מוליך הכלבים: "ההחלטה שגויה ונגיש בקשת רשות ערעור. לא ייתכן שהחייבת, שמחזיקה חשבון אינסטגרם שמניב לה הכנסות של מאות אלפי שקלים בשנה, תוכל להעביר בעלות בחשבון לאדם אחר ולטעון לאחר מכן שהיא נטולת נכסים".