עסקת ענק להקמת מאות דירות על קרקע פרטית: חברת גינדי החזקות רוכשת קרקע מחברת רוטשטיין בקריית מלאכי תמורת כ-320 מיליון שקל, עליה היא מתכננת להקים 984 דירות ב-19 בנייני מגורים.
מדובר בחלק מפרויקט "כרמי הנדיב" שצפוי לכלול בסך הכל 3,100 יחידות דיור שיוקמו על ידי שותפות נחלת אש"ר, המוחזקת על ידי רוטשטיין וחברת ציפחה. הפרויקט צפוי לכלול, בין היתר, כ-100 בתים צמודי קרקע וכן שטחי מסחר ומשרדים בהיקף של כ-27 אלף מ"ר. עד כה נבנו ואוכלסו כ-600 יחידות דיור בשלבים א'-ד' בפרויקט והחלה הבנייה של שלב ה'.
1 צפייה בגלריה
שכונת כרמי הנדיב בקריית מלאכי
שכונת כרמי הנדיב בקריית מלאכי
החלק המאוכלס בפרויקט כרמי הנדיב בקריית מלאכי
(צילום: אבי רוקח)
על פי הדיווח לבורסה של חברת רוטשטיין, במסגרת ההסכם נקבע כי השותפות תמכור לגינדי החזקות מקרקעין עם זכויות להקמת 336 יחידות דיור ב-7 בניינים בתמורה לתשלום במזומן של כ-105 מיליון שקל (בתוספת מע"מ). בנוסף, נחתם הסכם אופציה (תמורת תשלום דמי אופציה בסך של כשני מיליון שקל) המעניק לגינדי אופציה למשך 24 חודשים מחתימת ההסכם לרכישת מקרקעין, הכוללים זכויות להקמת 648 יחידות דיור נוספות ב-12 בניינים בשלב השני בתמורה לכ-214 מיליון שקל (בתוספת מע"מ).
על פי גינדי החזקות, תמהיל הדירות יכלול דירות 3-5 חדרים ודירות פנטהאוז בבניניים שיכללו 12-18 קומות. המחיר הממוצע הצפוי בפרויקט יעמוד על 1.3 מיליון שקל. בגינדי מעריכים כי מחזור המכירות הצפוי יעמוד על כ-1.4 מיליארד שקל. ברוטשטיין מעריכים כי החברה צפויה להכיר ברווח לפני מס בגין מכירת הקרקע בסך של כ-36 מיליון שקל. מימוש האופציה במלואו צפוי להניב לחברה רווח נוסף לפני מס בהיקף של כ-82 מיליון שקל ובסך כולל של כ-118 מיליון שקל.
מרוטשטיין נמסר כי השותפות תישא בעלויות היטל השבחה ועל גינדי החזקות יחולו תשלומי עלויות פיתוח ואגרות בנייה. את רוטשטיין ייצגו בעסקה עוה"ד צורי פיקאר, דן מנדלבאום ודנה לוי ממשרד הרצוג פוקס נאמן. את גינדי ייצגו עוה"ד עופר זוזבסקי, מירי אליה קוש וליטל דניאל ממשרד שיבולת.
אבישי בן-חיים, מנכ"ל רוטשטיין, מסר: "נמשיך להחזיק בזכויות להקמת כ-1,500 יחידות דיור נוספות בפרויקט, אותם נפתח במקביל לחברת גינדי החזקות. יחד נוכל להאיץ את הקמת השכונה, שמהווה אבן שואבת לאוכלוסייה איכותית ונדבך חשוב לפיתוחה של קריית מלאכי. בשנים האחרונות היינו עדים לגידול עקבי בביקושים לרכישת דירות בכרמי הנדיב, עניין שמביא לידי ביטוי את ערך המלאי המוחזק על ידי השותפות, ואנו מאמינים שמגמה זו תימשך בעתיד".
עו"ד אסף אדלר, סמנכ"ל פיתוח עסקי בגינדי החזקות, הוסיף: "מאז הצלחת שיווק פרויקט כרמי גת בקריית גת, חיפשה החברה את ההזדמנות בהקמת שכונה בסדר גודל כזה בפריפריה. גינדי החזקות רואה בכרמי הנדיב פוטנציאל גדול מאוד והזדמנות לעוד אלפי משפחות להקים בית באזור עם תנופת בנייה משמעותית, בתי ספר, גנים, מרכז מסחרי, תשתיות נרחבות וליהנות גם מעליית ערך".