עוד צעד בדרך להגדלת היצע המגורים בשכירות לטווח ארוך: קרן הריט למגורים מגוריט דיווחה היום (ב') על רכישה של 56 דירות המיועדות להשכרה ארוכת טווח בפרויקט מגורים באשדוד תמורת 89 מיליון שקל. בשבוע שעבר דיווחה על רכישת 50 דירות בשכונת נווה שרת בצפון מזרח תל אביב ועל רכישה של 30 דירות ביהוד. בסך הכל רכשה הקרן בשבוע האחרון 136 דירות בהיקף של 277 מיליון שקל.
מצבת הנכסים של החברה כוללת כ-1,350 דירות להשכרה ארוכת טווח במרכז הארץ, באזורי הביקוש שהחברה מצאה כי קיים בהם ביקוש ער למגורים בשכירות לטווח ארוך. בין היתר מדובר בערים נוספות כגון בני ברק, הרצליה וירושלים. כלל הדירות נרכשו בהיקף של למעלה משלושה מיליארד שקל. החברה משכירה דירות למגורים לחמש שנים עם זכות לחמש שנים נוספות, במחיר ידוע מראש לכל התקופה.
1 צפייה בגלריה
בניית דירות בישראל
בניית דירות בישראל
דירות בהקמה
(צילום: אוראל כהן)
הפרויקט באשדוד ממוקם ברובע ז' ומיועד למגזר החרדי. הוא כולל דירות 3-4 חדרים עם מרפסות סוכה, בהתאם לביקוש במגזר, וכאמור 56 דירות יושכרו לטווח ארוך. על פי הערכות בשוק, דירות שלושה חדרים יושכרו ב-4,500 שקל בחודש ודירות ארבעה חדרים ב-5,000 שקל בחודש.
העסקה בתל אביב כוללת, כאמור, 50 דירות בנות 3-5 חדרים שצפויות להיבנות בפרויקט יוקרה בהיקף 130 מיליון שקל. גמר הבנייה צפוי בעוד 4-5 שנים. על פי הערכות בשוק, דירות שלושה חדרים יושכרו ב-6,000-6,500 שקל בחודש, דירות ארבעה חדרים יושכרו ב-7,000-7,5000 שקל בחודש ודירות חמישה חדרים ב-8,000-8,500 שקל בחודש.
העסקה במרכז יהוד נחתמה מול קבוצת לוזון, במסגרתה יקודם פרויקט פינוי בינוי. 30 דירות בנות חמישה חדרים מכלל יחידות הדיור בפרויקט יושכרו, על פי הערכות בשוק, תמורת 5,000-6,000 שקל. דירות אלה מיועדות למשפחות ומשפרי דיור מאזור בקעת אונו, שמצויים בעצמם בפרויקטים של התחדשות עירונית וזקוקים למגורים בשכירות זמנית.

גיוס אג"ח של יותר מ-300 מיליון שקל

לפני כשלושה שבועות גייסה החברה כ-308 מיליון שקל בהנפקת אג"ח עם השתתפות ברווחי עליית ערך הדירות, בריבית של 1.7%. בקרן מזכירים כי מדובר במודל לפיו משתתפים מחזיקי האג"ח ב-10% מרווחי עליית שווי הדירות בפרויקטים נבחרים בנוסף לריבית. על פי החברה, עם המשקיעים שהשתתפו בגיוס ניתן למנות גופי חיסכון והשקעות כגון ילין לפידות, מגדל, כלל, הפניקס, מור ומיטב.
ארז רוזנבוך, יו"ר מגוריט ישראל, ציין כי "אנחנו ממשיכים בדינמיות המאפיינת את פעילות החברה. מאז גיוס ההון המוצלח שביצענו בתחילת החודש, דיווחנו על שלוש עסקאות משמעותיות בהיקף כולל של כ-277 מיליון שקל, אשר מגדילות את מלאי הדירות של הקרן. לאור היקף הדירות המשמעותי שרכשה מגוריט, הקרן מהווה כיום חלופה מעניינת למשקיעים השוקלים להשקיע בתחום הנדל"ן למגורים בישראל. אנו ממשיכים לפעול לפי המודל שלנו שמאפשר לנו לנצל את יתרונות הקרן ברכישה מרוכזת של מספר גדול של דירות במחירים אטרקטיביים, כדי להגדיל את מלאי הדירות ולהוביל את שוק השכירות המוסדית בישראל".
מתי דב, מנכ"ל החברה, הוסיף: "משבר הקורונה מדגיש את יתרונות ההשכרה ארוכת הטווח עבור מגוון גדול של שוכרים שאינם רוצים או יכולים לרכוש דירה. אנו ממשיכים לאכלס פרויקטים בהצלחה ולבחון עסקאות רבות נוספות על מנת להרחיב משמעותית את מספר הדירות להשכרה ארוכת טווח, שמביאה לשיפור מצב השוכרים בשוק ומסייעת לכלל הענף בהגברת התחלות הבנייה".