חברת אל על דיווחה אמש (חמישי) לבורסה לניירות ערך בתל אביב כי פנתה אמש לבית הדין הארצי לעבודה בבקשה דחופה למתן הכרעה בתיק הטייסים. מהדיווח עולה כי הסכסוך על שכרם של טייסי חברת התעופה מעכב את קבלת ההלוואה הבנקאית מהמדינה.
ועד הטייסים הגיש ערעור לבית הדין הארצי לעבודה על הסכם השכר וההבראה, שמחייב פיטורים וקיצוצי שכר של הטייסים, ועליו חתמה ההסתדרות בשמם לאחר שסירבו לחתום עליו. הטייסים טענו כי החתימה לא בוצעה בהסכמתם, ובעקבות זאת כ-330 טייסים ביטלו את חברותם בהסתדרות הכללית ועברו להסתדרות העובדים הלאומית.
1 צפייה בגלריה
מטוס של אל על
מטוס של אל על
מטוס של אל על
(צילום: Shutterstock)
נזכיר כי לצד סיוע בסך 150 מיליון דולר, אלעל עדיין לא קיבלה את ההלוואה הבנקאית בערבות המדינה, שהיא חלק מתוכנית הסיוע הכוללת שאושרה על ידי משרד האוצר. לאחרונה התקדמה חברת התעופה במגעים עם הבנקים המלווים, בראשם בנק לאומי, לקראת קבלת הלוואה בסך 300 מיליון דולר; אך קבלת ערבות מדינה מותנית בכך שההנהלה תסיים את חתימת הסכמי השכר וההבראה - מה שכאמור טרם קרה עם הטייסים, המיוצגים בוועד נפרד.
הטייסים טוענים כי היקף הקיצוצים שנדרש מהם עולה לאין שעור על סקטורים אחרים בחברה, ודורשים פיצוי עתידי לוויתורים שנדרשו - דרישה שלא נענתה בינתיים, גם לא על ידי בעליה החדש של החברה, אלי רוזנברג.
באל על מציינים כי הבקשה הוגשה לצורך סיכום סופי של התנאים המסחריים עם בנקים וגופים מממנים, עמם מקיימת החברה מו"מ לקבלת הלוואה כספית, אשר מרביתה תבוטח בערבות המדינה. באל על מוסיפים כי התנאי של הגופים המממנים להעמדת ההלוואה מותנה בדחיית הערעור של הטייסים.