איש העסקים אלי רוזנברג, בעל השליטה באל על, התחייב להזרים לחברה סכום בהיקף של עד 50 מיליון דולר במסגרת הנפקת זכויות למניות בהיקף של 75 מיליון דולר. זאת כחלק מההסכמות אליהם הגיעו בימים האחרונים נציגי אל על ומשרד האוצר.

על פי ההסדר החדש, ההלוואה לחברה תגדל מ-250 מיליון דולר ל-300 מיליון דולר. כמו כן, רוזנברג יקבל ערבות מדינה על 82.5% מסך ההלוואה במקום 75%. עד כה הזרים רוזנברג לחברה 107 מיליון דולר עבור 42.9% מהמניות.
1 צפייה בגלריה
אלי רוזנברג ברקע מטוס אל על
אלי רוזנברג ברקע מטוס אל על
אלי רוזנברג, בעל השליטה באל על
(צילום: בן חורין ואלכסנדרוביץ, שאטרסטוק)
בנוסף, אתמול (ג') דיווחה אל על כי רוזנברג הזרים לחברה באופן מיידי סכום של 10 מיליון דולר במסגרת הלוואה קצרת מועד לתקופה של 30 יום שאושרה על ידי דירקטוריון החברה. מדובר בהלוואת גישור שניתנה לאל על הממתינה להעברת כספים שהמדינה התחייבה להעביר עד לסוף החודש.
ההזרמה הכספית של רוזנברג תתבצע כבר בימים הקרובים וההתחייבות שלו מבטיחה כי הוא יזרים לאל על סכום גדול יותר מהיקף האחזקות של כנפי נשרים תעופה בחברה.
מכנפי נשרים תעופה נמסר: "איש העסקים אלי רוזנברג ימשיך להיות מחויב ליציבותה הפיננסית של אל על ויעמיד לרשותה את כל המשאבים והכלים הנחוצים על מנת לחזק את החברה".
דוד ברודט, יו"ר דירקטוריון אל על, אמר כי "אנו זוכים לשיתוף פעולה מלא וליחסי אמון גבוהים עם משרד האוצר על מנת להוביל את אל על להמראה מחודשת וכדי שעתיד החברה יהיה בטוח. ההתחייבות של אלי רוזנברג והזרמת ההון הנוסף בערבות המדינה תבטיח שאל על תעמוד בכל התחייבויותיה".
פורסם לראשונה: 16:24, 09.12.20