עו"ד אלעזר במברגר מונה למנהל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית במקום חיים אביטן. נציב שירות המדינה אישר הבוקר (ב') את בקשת שר הבינוי והשיכון, יעקב ליצמן, למנות את במברגר כממלא מקום על מנת להמשיך את פעילות הרשות. זאת עד שתוקם ועדת איתור לבחירת מנהל קבוע. כל עוד אין ממשלה יציבה, הליך זה עשוי להיארך זמן רב.
במברגר (46) שימש היועץ המשפטי של משרד הבינוי והשיכון בשנים האחרונות, וכיהן לפני כשנה גם כמנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, בתקופת השרה יפעת שאשא-ביטון. הוא גיבש מהלכים בנושאי תוכנית מחיר למשתכן, הסכמי גג, מערך הסיוע בדיור ורכישה של דירות נוספות למלאי, הנעת מהלכי רגולציה במסגרת אחריות המשרד על רישום קבלנים וחוק המכר ועוד.
1 צפייה בגלריה
עו"ד אלעזר במברגר מנהל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית
עו"ד אלעזר במברגר מנהל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית
עו"ד אלעזר במברגר
(צילום: משרד הבינוי והשיכון)
במברגר יחליף את אביטן שמונה ב-2017 כמנהל הראשון של הרשות על ידי שר השיכון דאז יואב גלנט. אביטן מונה בזמנו ללא מכרז או ועדת איתור אלא כמשרת אמון. בחודשים האחרונים ניסה אביטן להאריך את כהונתו בשנתיים נוספות, לאחר שתקופת כהונתו הסתיימה, לפי חוק הרשות להתחדשות עירונית - אך מאמציו נבלמו על ידי משרד המשפטים.
במברגר מסר: "מודה לשר הבינוי והשיכון על האמון שנתן בי. תחום ההתחדשות העירונית מהווה את אחד הכלים המרכזיים בעת הזו לקידום ענף הבנייה והדיור בישראל, ולפתחנו אתגרים רבים. אני סמוך ובטוח כי בעבודה משותפת לצד כלל גורמי הממשלה הנוגעים בדבר, נוביל את התחום בהצלחה".
השר ליצמן ציין: "במברגר מביא ניסיון ניהולי ומקצועי רחב היקף בתחום, בקיא בתחומי עבודת הרשות להתחדשות עירונית, כמי שהיה שותף מרכזי לתהליך הקמתה והפעלתה. היה שותף מרכזי ומוביל בקידום תהליכים משמעותיים רבים במשרד בשנים האחרונות". יאיר פינס, מנכ"ל המשרד, הוסיף: "בשנים הקרובות מרכז הכובד בענף הדיור יהיה בתחום ההתחדשות העירונית. במברגר יוביל את הרשות להישגים ויצעיד את התחום החשוב הזה קדימה, לטובת הענף והכלכלה הישראלית".