שר החוץ, גבי אשכנזי, החזיק 10% ממניות סוכנות הביטוח אלון-אשכנזי, בשווי של כ-5.8 מיליון שקל, בסמוך לעסקה שבה חברת איילון רכשה בחודש יולי רבע ממניות מהסוכנות. כך עולה מהסדר ניגוד העניינים של אשכנזי שנחתם השבוע.

ביולי הודיעה לבורסה חברת איילון שרכשה 25% מסוכנות אלון-אשכנזי, שבשליטת בנו של אשכנזי איתי ושותפיו אורן אלון ואשר אלון, תמורת 14.5 מיליון שקל. התמורה שיקפה לסוכנות, שבה החזיק כאמור באותו מועד שר החוץ 10%, שווי של 58 מיליון שקל.
1 צפייה בגלריה
גבי אשכנזי
גבי אשכנזי
שר החוץ, גבי אשכנזי
(צילום: מוטי קמחי)
גבי אשכנזי כיהן כדירקטור בסוכנות אלון-אשכנזי, הפועלת בתחום ביטוחי הבריאות הקולקטיביים, בין השנים 2019-2016.
במסגרת העסקה ביולי מכר אשכנזי את מלוא מניותיו בסוכנות, ואף ביקש מוועדת ההיתרים שליד מבקר המדינה להמשיך להחזיק בהן ולא להעבירן לנאמנות עיוורת עד אשר היא תושלם סופית ויקבל את התמורה. הוועדה אישרה את בקשתו. בסוף חודש ספטמבר אושרה העסקה סופית על ידי הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון והממונה על התחרות.
מבנה העסקה, כלומר האם אשכנזי מכר את המניות לסוכנות או ישירות לאיילון אינו ידוע, כך שלא ניתן לגזור את התמורה המדויקת שקיבל שר החוץ. בתסריט האופטימי מבחינת שר החוץ, שבו 10% שמכר היו ישירות לאיילון, והיוו 40% מכלל התמורה (שני שלישים מתוך ה-25% שנמכרו), התמורה שלו הייתה יכולה להגיע ל-5.8 מיליון שקל.
גבי אשכנזי סירב להתייחס.