אלברט בורלה, מנכ"ל חברת פייזר שהודיעה כי החיסון שפיתחה לקורונה נמצא יעיל ב-90%, מכר ביום ההכרזה על כך 62% ממניותיו בחברה, בשווי כולל של 5.56 מיליון דולר. כך פרסמו היום (רביעי) סוכנות הידיעות רויטרס ו-The Economic Times. בורלה מכר 132,508 מניות בשווי של 41.94 דולר למנייה.
נזכיר כי בעקבות ההודעה שפירסמה החברה בתחילת השבוע, זינק מחיר מניית החברה עוד טרם פתיחת המסחר בניו יורק וסיים את יום הכרזה בעלייה של 7.7%.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בחברה טענו כי המכירה תוכננה כחלק מההכרזה של החברה, על ידי בורלה עצמו, כבר בחודש אוגוסט. "המכירה היא חלק מהתוכנית הפיננסית של ד"ר בורלה, המאפשרת לבעלי מניות מרכזיים, תחת חוקי הוועדה לניירות ערך ולבורסות של ארה"ב, מכירה של כמות מניות קבועה מראש בתאריך קבוע מראש", נמסר מהחברה.
יצויין כי שיא המנייה של חברת פייזר ב-52 השבועות האחרונים היה 41.99 דולר למנייה, כלומר שהמנכ"ל מכר את מניותיו כמעט בשווי הגבוה ביותר אליו היא הגיעה בשנה האחרונה. לאחר המכירה בורלה מחזיק ב-81,812 מניות החברה.
2 צפייה בגלריה
פייזר בבורסה
פייזר בבורסה
פייזר בבורסה
(צילום: רויטרס)

מנכ"ל פייזר ל-cbs: "אם פיתוח החיסון ייכשל - הכל ילך מהכיס שלנו"

עוד בספטמבר, כחודשיים לפני ההודעה של פייזר בדבר הצלחת הניסוי, התראיין מנכ"ל החברה ד"ר אלברט בורלה ל-cbs וסיפר על ההתקדמות של החברה בפיתוח החיסון. כשנשאל מדוע החברה בחרה שלא לקחת כספים מהממשלה לטובת פיתוח החיסון, השיב כי לא רצה שהחברה תעסוק בביורוקרטיות מיותרות שדורשת המדינה, בתמורה לכספי ההשקעה.
2 צפייה בגלריה
מנכ"ל פייזר, אלברט בורלה
מנכ"ל פייזר, אלברט בורלה
מנכ"ל פייזר, אלברט בורלה
(צילום: AP)
בורלה אמר כי "אכן, אם פיתוח החיסון ייכשל - הכל ילך מהכיס שלנו". עם זאת, הוסיף המנכ"ל כי "בסופו של דבר זה רק כסף, ולמרות שאנחנו משקיעים מעל מיליארד וחצי דולר בפיתוח החיסון, זה לא ישבור את החברה".
הוא הסביר כי החברה בחרה לפעול כך משום ש"רציתי לשחרר את המדענים שלנו מכל ביורוקרטיה. כשאתה מקבל כסף ממישהו זה מגיע עם דרישות, כי המשקיעים רוצים לראות את התתקדמות, איזה מהלכים מתבצעים, ובעיקר הרבה דו"חות. לא רציתי שיהיה אשום דבר מזה. נתתי למדענים פנקס צ'קים פתוח כדי שיוכלו לדאוג רק לאתגרים המדעיים ולא לשום דבר אחר. בנוסף, רציתי להרחיק את פייזר מהפוליטיקה".

"לתזמון לא היה קשר לבחירות בארה"ב"

בנוגע למועד תזמון ההודעה, הדגישה ג'נסן כי קיבלה את התוצאות מוועדת המומחים החיצונית בשעה אחת לפנות בוקר ביום ראשון, כך שלדבריה לא היה לתזמון ההודעה שום קשר לבחירות בארה"ב. "תמיד אמרנו שהמדע הוא שמנחה אותנו, לא הפוליטיקה", ציינה. בריאיון ל-CNN הכחיש גם מנכ"ל פייזר בורלה כי הפרסום נקבע לפי תוצאות הבחירות.
בכל זאת, טראמפ מתעקש כי התזמון נועד לפגוע בו. "כפי שאמרתי כל הזמן, פייזר וחברות אחרות יכריזו על חיסון רק אחרי הבחירות כי לא היה להן האומץ לעשות זאת לפני", צייץ בתחילת השבוע. "גם מנהל התרופות והמזון היה צריך להכריז קודם לכן, לא בשל סיבות פוליטיות אלא כדי להציל חיים".
במקביל, הנשיא הנבחר ג'ו ביידן הודה כי מדובר ב"חדשות מעולות", אך הזהיר כי אנחנו רק בשלבים הראשוניים וכי עדיין יש לנקוט בצעדים כדי לבלום את התפשטות הנגיף, כמו עטיית מסכה.