הממונה על התחרות נותנת רוח גבית לאחים מייקי ודני זלקינד במסע הרכישות שלהם, שהפך אותם לטייקונים החדשים: בסוף השבוע אישרה הממונה, עו"ד מיכל הלפרין, לאלקטרה מוצרי צריכה (אמ"צ) שבשליטת האחים לרכוש את השליטה ביינות ביתן, שמחזור מכירותיה כשלושה מיליארד שקל. האישור כולל גם אופציה לרכישת יתרת המניות של נחום ונורית ביתן ברשת בעתיד.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

לפני חודש אישרה הממונה לאחים לרכוש באמצעות אלקו שבשליטתם 29.8% ממניות דסק"ש, מחברות האחזקה הגדולות במשק, בעלת השליטה בסלקום, נכסים ובניין ועוד, תמורת 404 מיליון שקל.
ל"ממון" ו-ynet נודע כי יו"ר יינות ביתן יהיה צביקה שווימר, מנכ"ל אמ"צ, שיהיה יו"ר פעיל ומעורב בניהולה, שיקומה ופיתוחה של הרשת. הוא יחליף את שלמה רודב, היו"ר הפורש.
1 צפייה בגלריה
 יינות ביתן
 יינות ביתן
יינות ביתן
( צילום: יח"צ)
אלקטרה, שזאת כניסתה הראשונה לקמעונאות המזון, רוכשת מנחום ביתן 35.05% מהמניות תמורת 193 מיליון שקל. לצידה תרכוש הפניקס 15% נוספים מהמניות, ולפי ההסכם בין השתיים אלקטרה קיבלה לידה את "סמכויות הניהול השוטף של הרשת" ותהיה בעלת רוב בדירקטוריון.
רכישת רשת מזון היא שלב נוסף בדרכם של האחים להפוך את אמ"צ, כפי שהחברה הכריזה, "לגוף המוביל בישראל בתחום מוצרי הצריכה". לאחרונה רכשה אמ"צ גם את קולומביה לביגוד ולציוד לפעילות מחוץ לבית, והיא בדרך לקבלת זיכיון של רשת חנויות הנוחות סבן אילבן. במקביל, נכנסו האחים זלקינד השנה לתחומים חדשים כמו תחבורה ורכשו את השליטה בחברת ההסעות מסילות ואת כל מניות אגד תעבורה תמורת 200 מיליון שקל.
לתחום האנרגיה נכנסו האחים דרך רכישת סופרגז בעבור 815 מיליון שקל. נודע כי בשיחות סגורות אמרו האחים שהם עוצרים כעת את מסע הרכישות כדי להתרכז ב"עיכול" הרכישות החדשות.
הציפייה כעת היא שאלקטרה תשפר את תנאי הסחר הנחותים שהיו ליינות ביתן אצל הספקים. עם זאת, אחד המתחרים בענף אמר ל"ממון" ו-ynet: "כל מבצע, מחיר או צעד שתבצע אלקטרה כדי למשוך צרכנים אליה אנחנו גם יודעים לעשות, וטוב יותר".