פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה לפני זמן קצר בקשה למעצר עד תום ההליכים נגד אמיר ברמלי לביהמ"ש המחוזי בתל אביב. הבקשה מוגשת במסגרת ההליך הפלילי שמתנהל נגד ברמלי, בעל השליטה לשעבר בחברת רוביקון שקרסה, בגין הונאת משקיעים, אשר מצוי לקראת סוף המשפט.
בפרקליטות טוענים שבעת האחרונה התגלו עובדות ונסיבות חדשות המשליכות באופן ישיר על שאלת שחרורו של ברמלי בערובה ומחייבות את מעצרו עד תום ההליכים. הראשונה מבין הנסיבות מדברת על ראיות ישירות וקונקרטיות המלמדות על כוונתו של המשיב להימלט מן הארץ באופן מיידי, חרף צו איסור היציאה מן הארץ נגדו. החשד התעורר מחיפוש במחשבו האישי של ברמלי במסגרת החקירה, שבו היו רמזים על כך שתכנן להימלט מישראל ביאכטה.
1 צפייה בגלריה
אמיר ברמלי
אמיר ברמלי
אמיר ברמלי
(צילום: מוטי קמחי)
לטענת הפרקליטות, את הראיות יש לקרוא בד בבד עם השלב שבו נמצא התיק הפלילי המתנהל נגדו - לאחר סיכומים בכתב ובע"פ ובהמתנה להכרעת דין ובהמשך, ככל שיורשע, לגזר דין. לעמדת המדינה, צפוי גזר הדין לעמוד על שנות מאסר רבות.
הסיבה השנייה לבקשת הפרקליטות היא העובדה שלטענתה, בהתאם לחשדות שבבסיס החקירה החדשה שנפתחה נגד ברמלי אתמול, ברמלי מנצל את תנאי השחרור נגדו כדי לבצע עבירות גניבה, הונאה, מרמה, זיוף והלבנת הון כלפי עשרות משקיעים. כל זאת כבר במשך שנתיים, במתווה דומה לזה שבו בוצעו העבירות שבגינן הוגש נגדו כתב האישום.