הממשלה אישרה היום (א') חמישה מינויים: קרן טרנר-אייל לתפקיד מנכ"לית משרד האוצר, פרופ' חזי לוי לתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות, לירן אבישר בן חורין לתפקיד מנכ"לית משרד התקשורת, יאיר פינס למנכ"ל משרד הבינוי והשיכון וחגי רזניק למנכ"ל המשרד לחיזוק וקידום קהילתי.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הממשלה אישרה היום את מינויה של קרן טרנר-אייל למנכ"לית משרד האוצר. טרנר אייל (41) כיהנה עד חודש מאי כמנכ"לית משרד התחבורה, היא בעלת תואר ראשון בהצטיינות בכלכלה ומנהל עסקים ותואר שני במנהל עסקים, עם התמחות במימון וחשבונאות מהאוניברסיטה העברית.
5 צפייה בגלריה
קרן טרנר-אייל
קרן טרנר-אייל
קרן טרנר-אייל, מנכ"לית משרד האוצר הנכנסת
(צילום: דנה קופל)
בעבר כיהנה טרנר אייל כרכזת בכירה באגף תקציבים, דירקטורית ברכבת ישראל ובדואר ישראל ומילאה מספר תפקידים בכירים במשרד התחבורה עד למינויה למנכ"לית המשרד ביולי 2016.
שר האוצר, ישראל כ"ץ: "קרן טרנר אייל מגיעה למשרד האוצר בעיצומה של אחת התקופות המאתגרות ביותר לכלכלת ישראל. בכהונתה כמנכ"לית משרד התחבורה ניהלה את המשרד בצורה הטובה ביותר ובהצלחה יתרה. אני בטוח כי ניסיונה העשיר ויכולותיה המקצועיות יסייעו בידה בהובלת התהליכים הכלכליים השונים לחיזוק כלכלת ישראל והצעדתה קדימה".

מנכ"ל משרד הבריאות: חזי לוי

בחודש מאי החליט שר הבריאות יולי אדלשטיין על מינויו של לוי, שכיהן כמנהל של ביה"ח ברזילי באשקלון. תא"ל (במיל') פרופ' לוי (64) שימש כקצין רפואה ראשי עד לשנת 2007. לאחר מכן מונה לסמנכ"ל בכיר וראש מינהל רפואה במשרד הבריאות. כאמור, בשנת 2012 נבחר לשמש כמנהל בית החולים ברזילי באשקלון, ובשנת 2018 הוענק אות מפעל חיים מטעם שר הבריאות לעוסקים במקצועות הבריאות.

שמו של לוי לא עלה ב"בורסת השמות" כמועמדים לתפקיד שהתמלאה כגון פרופ' אהוד דודסון מנכ"ל כללית, יונתן הלוי, לשעבר מנכ"ל בית החולים שערי צדק בירושלים או נחמן אש, מנהל שירותי הבריאות של קופת חולים מכבי, לאחר שאדלשטיין הודיע כי ימנה מנכ"ל מקצועי.
לוי, מומחה לכירורגיה, השתתף במלחמת לבנון הראשונה ולאחר מכן עמד בראש משלחת לסיוע הומניטרי של צה"ל לקוסובו והשתתף במשלחות רפואיות לסיוע הומניטרי בזאיר, קניה, מקדוניה, טורקיה ורואנדה. כקצין רפואה ראשי בנה מחדש את משק הציוד הרפואי בצה"ל.
"פרויקט חייו" של פרופ' לוי היה הקמת חדר המיון, בית חולים קרקעי וחדרי ניתוח הממוגנים של ברזילי הנחשבים כיום לאחד הממוגנים והטכנולוגיים ביותר בעולם. במשרד הבריאות מזכירים בהודעה כי ברזילי זכה למקום שלישי בסקר שביעות רצון של הציבור, ובמקביל, הוא הקים רפואה משלימה ללא תשלום לילדים המאושפזים בבית החולים.
אחד מהמכשולים בדרך לאישור המינוי היה דו"ח ביקורת חריף סביב תאגיד הבריאות של ברזילי, שהחל להתגבש בשנת 2019 ומסקנותיו החמורות שנכתבו בחודשים האחרונים.
5 צפייה בגלריה
פרופ' חזי לוי, אמנון כהן ויעקב ליצמן
פרופ' חזי לוי, אמנון כהן ויעקב ליצמן
פרופ' חזי לוי, אמנון כהן ויעקב ליצמן
(צילום: ג'וני ראש)
שר הבריאות יולי אדלשטיין הודה לשרי הממשלה על האישור ואמר: "פרופ' חזי לוי הוא בעל ניסיון רב ביותר במערכת הבריאות - בצה"ל, בבית חולים ובמשרד הבריאות. אני בטוח שהוא יהיה לי לעזר רב בהובלת המערכת בתקופה המאתגרת העומדת לפנינו, בייחוד בהתמודדות עם נגיף הקורונה. אני מודה למנכ"ל היוצא, משה בר סימן טוב, על עבודתו המסורה במשרד ועל הסיוע הרב בכניסתי למשרד".

מנכ"לית משרד התקשורת: לירן אבישר בן חורין

בנוסף, אישרה היום (א') הממשלה את מינויה של לירן אבישר בן חורין לתפקיד מנכ"לית משרד התקשורת, בהמשך לאישור נציבות שירות המדינה. אבישר בן חורין תיכנס לתפקיד באופן רשמי בעוד כשבועיים, לאחר חפיפה עם המנכ"ל היוצא, נתי כהן.
5 צפייה בגלריה
לירן אבישר בן חורין
לירן אבישר בן חורין
לירן אבישר בן חורין
(צילום: מסע)
בתפקידה האחרון שימשה אבישר בן-חורין (43) כמנכ"לית ארגון מסע - פרויקט של ממשלת ישראל והסוכנות היהודית לעידוד שהות של צעירים יהודים בישראל. לפני כן, כיהנה כראש המטה של מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר הראל לוקר וכעוזרת משפטית ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז. לאבישר בן-חורין, ילידת מגדל העמק, תואר שני במשפטים מאוניברסיטת NYU ותואר ראשון במשפטים וניהול מאוניברסיטת תל-אביב. כמו כן, עברה קורס מנהלים באוניברסיטת הרווארד במסגרת תוכנית מעוז.
אבישר בן חורין ייצגה את מפלגת תל"ם, שממנה הגיע שר התקשורת יועז הנדל, במו"מ שניהלה כחול לבן לאחר הבחירות שנערכו בספטמבר 2019. בעלה, איתי בן חורין, הוא מנכ"ל משרד הייעוץ והיח"צ בן חורין אלכסנדרוביץ', שהיה הקמפיינר של כחול לבן בבחירות אפריל 2019. עד לאחרונה, ייצג משרדו את חברת הסלולר גולן טלקום ואת קבוצת דלק בבעלות יצחק תשובה, המחזיק דרך בתו ב-20% מקשת.
שר התקשורת יועז הנדל מסר: "הגב' אבישר בן חורין היא בחירה טבעית למשרד שעומד בפני רפורמות חשובות ופרישת תשתית מתקדמת כדי להצעיד את מדינת ישראל קדימה. הבחירה בלירן איננה קשורה להיותה אישה אלא בזכות כישוריה, אך אני בהחלט אשמח לראות מנכ"לית למשרד התקשורת בפעם הראשונה בתולדות ישראל".

מנכ”ל משרד הבינוי והשיכון: יאיר פינס

הממשלה אישרה הבוקר גם את בקשת שר הבינוי והשיכון, ח"כ יעקב ליצמן, למנות את יאיר פינס לתפקיד מנכ”ל משרד הבינוי והשיכון. פינס החל את דרכו במשרד האוצר לפני כ-13 שנים ומילא מגוון תפקידים באגף התקציבים. בין השאר כיהן כסגן הממונה על התקציבים לתחומים החברתיים כחינוך, בריאות, רווחה ותעסוקה.
5 צפייה בגלריה
יאיר פינס
יאיר פינס
יאיר פינס
בשנה האחרונה היה פינס עמית מחקר באוניברסיטת הרווארד בבית הספר קנדי למדיניות ציבורית במרכז לממשל ועסקים, שם עסק בין השאר במדיניות מקרקעין ודיור בר השגה, בהיבטים כלכליים וחברתיים. לשם כניסה לתפקיד הוא נאלץ להקדים את שובו מהלימודים.
בתפקידו הקודם באגף התקציבים ריכז פינס את תחומי המקרקעין והתכנון, והיה אחראי על תקציב הפיתוח של רשות מקרקעי ישראל ועל יישום הרפורמה ברשות. כמו כן, ריכז את גיבוש המדיניות בתחום התכנון והמקרקעין, לרבות הקמת הוותמ״ל, והוביל את הסדרי המקרקעין מול משרדי הממשלה, רשויות מקומיות וחברות ממשלתיות. כן כיהן כנציג שר האוצר במועצת מקרקעי ישראל ובמועצה הארצית לתכנון ובניה. הוא בוגר תואר ראשון בכלכלה וחשבונאות ותואר שני במשפטים, שניהם מאוניברסיטת בר-אילן. הוא מתגורר במודיעין, נשוי ואב לארבעה.
שר הבינוי והשיכון ויו"ר מועצת מקרקעי ישראל, ח"כ יעקב ליצמן: "מברך את יאיר פינס למינויו לתפקיד החשוב והמאתגר. פינס מביא עימו ניסיון מעשי ומקצועי רחב ממשרד האוצר ורשות מקרקעי ישראל, לצד חשיבה עסקית יצירתית ולכן זהו מינוי מבורך וראוי, הנכון למשימות העומדות בפני שוק הדיור בשנים הקרובות. אני בטוח שבעזרת השם נדע לקדם יחד מדיניות נכונה ואחראית לפתרון מצוקת הדיור בישראל".
המנכ"ל הנכנס יאיר פינס הודה על המינוי ואמר כי "אני מודה לשר הבינוי והשיכון על האמון ומצפה לעבודה המאתגרת העומדת בפנינו. אנו ניצבים בפני תקופה מאתגרת לכלכלה, ומשוכנע כי האצת הפיתוח והבנייה הינה הכלי המרכזי לעידוד צמיחת המשק. יחד עם הנהלת משרד השיכון, העובדים ורשות מקרקעי ישראל נוביל את שוק הדיור קדימה".

מנכ"ל המשרד לחיזוק וקידום קהילתי: חגי רזניק

גם מינויו של חגי רזניק (42) לתפקיד מנכ"ל המשרד לחיזוק וקידום קהילתי אושר היום.
כנער, הורחק רזניק מבית הוריו בצו שופט ונקלט בפרויקט חברתי בקיבוץ רביבים. משבגר מילא שורה של תפקידים ציבוריים ביניהם מנהל הפנימייה במדרשת שדה בוקר, מנכ"ל המועצה האזורית רמת נגב ומנכ"ל המשרד לשיכון ובינוי. חגי הוא בוגר תואר ראשון בהצטיינות ותואר שני בלימודי המזרח התיכון מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב.
5 צפייה בגלריה
חגי רזניק
חגי רזניק
חגי רזניק
(צילום: קוסטנטין גרוסמן)
חגי רזניק אמר כי "אני שמח להיכנס לתפקידי כמנכ"ל המשרד לחיזוק וקידום קהילתי. אני מרגיש זהות מוחלטת בין ערכיי האישיים לבין הערכים שהמשרד מקדם בראשותה של השרה אורלי לוי אבקסיס ומודה לה על האמון. אין לי ספק כי פעילות המשרד תחת הנהגתה בתחומים של מניעה והעצמה יקבלו מקום מרכזי בחיי האזרחים ויחד עם היחידות הכפופות ושיתוף פעולה בין משרדי נעמוד ביעדים שקבעה".
השרה לחיזוק וקידום קהילתי, אורלי לוי אבקסיס, התייחסה למינוי ואמרה כי "אני שמחה על אישור הממשלה במינויו של חגי רזניק למנכ"ל המשרד לחיזוק וקידום קהילתי. אני מאמינה כי סיפור חייו של חגי מאפשר לו להבין היטב את המצוקות והצרכים של האוכלוסיות בהן המשרד מטפל וכישוריו המקצועיים כמו ניסיונו הרב בשירות הציבורי, יביאו להצלחת פעילות המשרד והשגת היעדים שהגדרנו באופן המשמעותי והמשפיע ביותר. אני מאחלת לחגי הצלחה רבה בתפקידו ובטוחה כי יחד נביא לקידום הנושאים החברתיים בישראל עבור הציבור".