עכשיו זה רשמי: שר האוצר ישראל כץ החליט למנות את קרן טרנר-אייל לתפקיד מנכ"לית משרד האוצר. במשרד האוצר אומרים כי היא צפויה לקצר את חופשת הלידה ולהיכנס לתפקיד עוד השבוע.
טרנר-אייל כיהנה עד כה בתפקיד מנכ"לית משרד התחבורה וזאת לאחר שביצעה בעבר תפקידים בכירים במשרד התחבורה, לשם הגיעה ממשרד האוצר. טרנר נמצאת בימים אלו בחופשת לידה.
כץ אמר, כי "אני משוכנע שקרן, שמונתה על ידי גם לתפקיד מנכ"לית משרד התחבורה והיטיבה לבצע את תפקידה - ניחנה בכל הכישורים הנדרשים כדי למלא את התפקיד החשוב והמורכב של מנכ״לית האוצר בתקופה מאתגרת זו".
3 צפייה בגלריה
קרן טרנר-אייל
קרן טרנר-אייל
קרן טרנר-אייל
(צילום: דנה קופל)
קרן טרנר-אייל עמדה במרכזה של סערה ציבורית בימים האחרונים שהתעוררה לאחר שפוטרה מתפקידה כמנכ"לית משרד התחבורה בזמן שהיתה בחופשת לידה, על ידי השרה מירי רגב מיד עם מינויה לתפקיד שרת התחבורה. זאת בשיחת טלפון. בהודעה לעובדי משרד התחבורה כתבה טרנר אייל: "השרה הנכנסת רגב התקשרה אליי ועדכנה אותי כי היא עתידה להגיע ביום א' למשרד עם מנכ"ל חדש".
טרנר-אייל תחליף בתפקיד את שי באב"ד, שהודיע לפני כמה ימים לשר כץ על כוונתו לסיים את תפקידו עם כינונה של הממשלה החדשה וחילופי השרים. אתמול הוא מסר לכץ פנייה רשמית בנושא. באב"ד ישלים למעשה כהונה של 5 שנים - הארוכה ביותר מאז שנות ה-70 (כהונתו של אברהם אגמון מ-1970 עד 1975).
3 צפייה בגלריה
ישראל כץ באולפן ynet
ישראל כץ באולפן ynet
שר האוצר, ישראל כץ
(צילום: חגי דקל)
במכתב ששלח באב"ד הוא ביקש לסיים כהונתו ביום חמישי ה-4 ביוני. הוא התייחס למשבר הקורונה וציין כי "מאמץ זה לווה במאבקים מקצועיים נחושים ובלתי מתפשרים וכתוצאה המשק הישראלי לא הגיע לסגר מלא ונשמרה פעילות משמעותית לאורך כל התקופה".
כוונתו של באב"ד לעזוב את המשרד הייתה ידועה בחודשים האחרונים, אולם בשל הבחירות החוזרות ומשבר הקורונה עזיבתו התעכבה בסופו של דבר מעבר למתוכנן.
אין זה חריג שמנכ"ל פורש בעת שהשר שמינה אותו עוזב את המשרד, לאור כך שמדובר במשרת אמון. באב"ד מונה על ידי שר האוצר משה כחלון ב-2015, לאחר שבבחירות הראשונות שבהן התמודדה מפלגת כולנו שימש באב"ד כאחד מחבריה, אולם פרש לאחר תוצאות הבחירות שבהן לא נכנס לכנסת. עקב כך המינוי גרר ביקורת על כך שמדובר במינוי פוליטי.
הנהלת האוצר בשנים האחרונות תחת ניהולו של באב"ד ידעה עליות ומורדות, בעיקר בעקבות דרישתו להכפיף את יתר ראשי האגפים בפועל בתקן של מנכ"לים תחתיו. אופן ניהולו גרר הקמת ועדה בנושא, שבסופו של דבר המליצה לקבוע תנאים שיבטיחו כי מנכ"ל המשרד לא יהיה מינוי פוליטי אלא מקצועי - אך זו לא התקבלה על ידי כחלון בסופו של דבר.