שלב נוסף בקידום רובע מגורים בכניסה לעיר אילת: הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז דרום החליטה השבוע לאשר למתן תוקף תוכנית של רשות מקרקעי ישראל להקמה של כ-500 דירות חדשות באילת. התוכנית, שקודמה בשיתוף משרד התיירות משום שהיא כוללת גם בנייה של כ-80 חדרי אירוח, נקראת "בריכות המלח צפון מתחם 2" וגובלת בבריכות המלח הסמוכות, בסמוך לפארק הצפרות וממזרח לחלק הצפוני של שדה התעופה המתפנה.
מדובר למעשה בשכונה חדשה שתשתרע על פני שטח של 100 דונם המשמש כיום, בין היתר, את מפעל האצות טבע בטא המתוכנן לעבור למקום אחר בעיר, והיא תוקם ברובע המגורים המתוכנן מצפון לאזור המלונאות שבחוף הצפוני. במסגרת התוכנית ייבנו 487 יחידות דיור בבניינים בגובה של עד ארבע קומות עם הצללה באופן שיתאים לאקלים המקומי. בנוסף, מתוכננים שטחים ציבוריים פתוחים ומוסדות ציבור.
2 צפייה בגלריה
רובע המגורים החדש מתוכנן בכניסה לעיר. אילת
רובע המגורים החדש מתוכנן בכניסה לעיר. אילת
רובע המגורים החדש מתוכנן בכניסה לעיר. אילת
(צילום: shutterstock)

2 צפייה בגלריה
פרויקט בריכות המלח צפון אילת
פרויקט בריכות המלח צפון אילת
הדמיית פרויקט בריכות המלח צפון באילת
(הדמיה: נעמה מליס אדריכלות ומתכנני ערים)
התוכנית, שתוכננה על ידי משרד נעמה מליס אדריכלים ומתכנני ערים ומבקשת לחבר את אזור התיירות עם האזור העירוני באמצעות עירוב שימושים, צפויה להתחבר למערך התנועה הקיים ולהשלים את הרצף העירוני של העיר מדרום, ממזרח ומערב. השכונה תכלול רחובות מקומיים, שבילי רגל ואופניים וקישור לפארק הצפרות מצפון לה. מדובר בחלק מתוכנית המתאר העירונית הכוללת צפי לכ-4,000 יחידות דיור ועוד 1,150 חדרי מלון.
חגי סלע, מנהל תכנון מרחב דרום ברשות מקרקעי ישראל, ציין כי "החלק הצפוני של בריכות המלח - מתחם 2 מהווה חלק אינטגרלי וחשוב בפיתוח העיר אילת. בכך התוכנית יוצרת מסגרת תכנונית להקמת שכונת מגורים על שטח מפעל האצות, אשר ממשיכה את תכנונה של שכונת בריכות המלח ובה כ-487 יחידות דיור וכ-80 חדרי מלון, על ידי קביעת שינוי ייעוד, חלוקת מגרשים וקביעת הנחיות, זכויות ומגבלות בנייה".
רפי אלמליח, מנהל בכיר אגף לתכנון ופרויקטים ברשות מקרקעי ישראל, הוסיף: "מדובר בתוכנית חשובה שמטרתה להקים שכונת מגורים איכותית כחלק ממהלך הפיתוח של העיר אילת. נוסף על תכנון מגורים, התוכנית כוללת בתוכה שטחי תיירות, שטחים ציבוריים פתוחים ומוסדות ציבור".
סיגל גבאי, מנהלת תחום תכנון מחוז דרום במשרד התיירות, מסרה: "התוכנית מהווה חלק ממכלול תוכניות אשר מייצרות רובע עירוני חדש בעיר אילת. הפיתוח המוצע בתוכנית זו ובתוכנית בריכות המלח 1 המאושרת מגשים את החזון של העיר, חיבור אזור התיירות והאזור העירוני באמצעות שילוב שימושי מגורים לצד שימושי תיירות ומלונאות".