מגדלים סביב לה: הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז מרכז החליטה אתמול (א') להפקיד להתנגדויות הציבור תוכנית להקמת 1,204 יחידות דיור חדשות בגני תקווה, מתוכן 240 יחידות דיור יהיו קטנות על רקע המחסור בדירות מסוג זה. מדובר בתוכנית מפורטת שמהווה חלק מתוכנית המתאר הכוללנית ליישוב, אשר אושרה לפני כחודש וכוללת בסך הכל 1,700 דירות.
במסגרת התוכנית, יוקם בצפון היישוב מתחם עירוני שישלב מגורים, תעסוקה, מבני ציבור ושטחים פתוחים על שטח של כ-271 דונם. בטרם הוצאת היתר בנייה, תידרש הוועדה המקומית להכין תוכנית לאיחוד וחלוקה מחדש של המגרשים הכלולים בה. בשלב זה לציבור יינתנו 60 יום להגיש הערותיו.
2 צפייה בגלריה
עוד מגדלים. גני תקווה
עוד מגדלים. גני תקווה
עוד מגדלים. גני תקווה
(צילום: בני דויטש)
התוכנית כוללת בנייה מגוונת: החל מבנייני מגורים בני 8 קומות ועד למגדלים בגובה של 24 קומות. גם שטחי התעסוקה, בהיקף 250 אלף מ"ר, יכללו מבני משרדים בגבהים שונים - החל מבניינים בני 8 קומות ועד למגדלים בני 30 קומות. כ-45 דונם יוקצו עבור מבני ציבור, כולל קריית חינוך חדשה, וכן 52 דונם יוקצו לטובת שטחים פתוחים.
המתחם גובל מצפון בכביש 471 (מכבית), ממזרח במועצה האזורית דרום השרון וממערב בקריית אונו. בהיבט התחבורתי, התוכנית מתבססת על תחבורה ציבורית, כולל סלילת נתיבים יעודיים (נת''צ) והקמת מסוף לתחבורה ציבורית שממוקם בסמוך לכביש 471, וכן מערך של צירים ירוקים ושבילי אופניים.
2 צפייה בגלריה
תוכנית למתחם עירוני חדש בגני תקווה
תוכנית למתחם עירוני חדש בגני תקווה
הדמיית התוכנית למתחם עירוני חדש בגני תקווה
(הדמיה: נעמה מליס, אדריכלות ובינוי ערים)
כיום מתגוררים במועצה המקומית גני תקווה כ-19 אלף תושבים. היא גובלת מצפון בדרך 471 והעיר פתח תקווה, ממערב בקריית אונו, מדרום בסביון וממזרח במושבים גת רימון וכפר מעש. היעד של תוכנית המתאר עומד על הרחבת היישוב ל-32 אלף איש.
מתכנן מחוז מרכז במינהל התכנון, גיא קפלן, ציין כי התוכנית, שאושרה על ידי יו"ר הוועדה שירה ברנד וקודמה על ידי הרשות המקומית, משלימה את פיתוח היישוב בין כביש 471 לדרך התקווה על ידי עירוב שימושים - מגורים, תעסוקה ומבני ציבור בבנייה מרקמית המשולבת במגדלים. לדבריו, "התוכנית, הנשענת על מערך תחבורה ציבורית, כוללת הקמת קריית חינוך גדולה לצד שטח ציבורי פתוח".