חברת פרשקובסקי זכתה במכרז הענק של עיריית ראשון לציון לרכישת קרקע בשטח 24 דונם במתחם האלף, אשר כוללות זכויות בנייה בהיקף של 110 אלף מ"ר. כך הודיעה היום (ג') החברה לבורסה. זאת בתמורה לכ-166 מיליון שקל. החברה זכתה במכרז באמצעות החברה הבת הפרטית, פרשקובסקי מניבים, ובכוונתה לממן את רכישת הקרקע מההון העצמי וממימון בנקאי.
נכון להיום, השימושים המותרים על הקרקע הם של מסחר, תיירות, מבנים ומוסדות ציבור. מהחברה נמסר כי היא מתכננת לפעול בשיתוף עם הרשויות לקידום תוכנית של שימושים מעורבים, לרבות דיור להשכרה בר השגה לטווח ארוך. כמו כן, לפרשקובסקי הזכות למכור את הקרקע במכר חוזר לעירייה בתנאים שנקבעו בהסכם. מחיר המינימום שעיריית ראשון לציון דרשה עבור המגרש עמד על 83.6 מיליון שקל, ולמכרז ניגשו פרשקובסקי וחברת קנדה ישראל, שהצעתה עמדה על כ-96 מיליון שקל.
2 צפייה בגלריה
שטח מתחם האלף בראשון לציון
שטח מתחם האלף בראשון לציון
שטח מתחם האלף בראשון לציון
(צילום: מתן טורקיה)
2 צפייה בגלריה
מתחם האלף בראשל"צ
מתחם האלף בראשל"צ
הדמיית המתחם
(הדמיה: טוטם)
במסגרת המכרז, פרשקובסקי התחייבה לבנות בקרקע בית מלון עם לפחות 150 חדרים, ולדאוג להתקשר עם מפעיל מהתחום להפעלתו. כמו כן, התחייבה החברה לבנות 5,000 מ"ר של מבני ציבור לפי דרישת העירייה ואשר ימסרו לעירייה. מועד סיום העבודות ולמימוש כל הזכויות במקרקעין נקבע לשש שנים ממועד החתימה מול העירייה.
מתחם האלף ממוקם ממערב לנתיבי איילון, עם גישה לכביש 20 וכביש 431, כמו גם לתחנת הרכבת משה דיין. המתחם נמצא במפגש של שלושה קווי הרכבת הקלה העתידית שמפותחת בימים אלה בגוש דן. במתחם מתוכננים 1.75 מיליון מ"ר לתעסוקה ומסחר, 5,500 דירות ו-120 דונם של פארקים. עתודות הקרקע במתחם שייכות בחציין לעיריית ראשון לציון וחלקן לבעלי קרקע פרטיים. במתחם החדש מתוכננים לגור 22 אלף תושבים, ולעבוד 100 אלף בני אדם.
לדברי חיים קראדי, מנכ"ל פרשקובסקי, "זכייה זו מצטרפת לרכישת מגרש עם זכויות של כ-53 אלף מ"ר להקמת מגדל משרדים עם השותפים שלנו – חברת הביטוח מגדל. במהלך השנים האחרונות בנינו ועדיין בונים בראשון לציון אלפי דירות למגורים. אנו מאמינים כי בזכות התפתחות מתחם האלף, העיר תהפוך לאלטרנטיבה לאזורי התעסוקה של תל אביב".
ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, הוסיף כי "המגזר העסקי מביע אמון גדול בראשון לציון. מתחם האלף, המטרופולין החדש של ישראל, יציב סטנדרטים חדשים בכל הקשור למתחמי עסקים, מגורים ופנאי. הנגישות התחבורתית של המתחם בשילוב המיקום הגאוגרפי ותחבורה ציבורית יעילה ומהירה, עליהם אנו עמלים, יהפכו את המתחם לאטרקטיבי ביותר בישראל. המתחם מהווה מודל לעירוב שימושים מתקדם בין תעסוקה, מסחר ומגורים שישפר משמעותית את איכות חיי התושבים ויגדיל משמעותית את התעסוקה בעיר".