אחרי שסגר את מפעל השטיחים כרמל והעתיק אותו להודו, עופר איתני הקים את רשת Good Life, עסק המרכז תחת קורת גג אחת את כל צורכיהם של בני הגיל השלישי.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הסניף הראשון נפתח בימים אלה במתחם ביתילי בראשון לציון (שבבעלות משפחת איתני) בהשקעה של 5 מיליון שקל. בשנה הבאה צפויים להיפתח סניפים בחיפה, באזור השרון ובבאר שבע. מנכ"ל הרשת והשותף ניצן שקל, לשעבר מנכ"ל בית המרקחת אונליין טלפארם, אומר שמדובר ב"שילב למבוגרים".
1 צפייה בגלריה
אולם התצוגה של good life
אולם התצוגה של good life
השקעה של 5 מיליון שקל. סניף good life בראשון לציון
(צילום: מנחם עז)
ברשת החדשה יימכרו קלנועיות, מקלות הליכה, מכשירי לחץ דם, אביזרי עזר למיטות ולשירותים, כורסאות טלוויזיה ומיטות מתכווננות, וכן מוצרי פארמה כמו חיתולים חד־פעמיים ותוספי תזונה. לצד זאת יוקמו מוקד טלפוני ואתר אונליין שניתן גם דרכם להזמין אספקה עד הבית. "אחד הדגשים שלנו הוא 'שמירה על ההורים' והעלאת המודעות בנושא מניעת נפילות מבוגרים, תופעה נפוצה מאוד", אמר איתני.
מאיפה הרעיון לרשת? "אנחנו מתקרבים לגיל... האמת שהאסימון נפל לי כשהייתי בלונדון בכנס בוגרי הרווארד. חלק מההרצאות שניתנו עסקו בהעלאת תוחלת החיים והשלכותיה. חלק גדול מבני הגיל השלישי מבוססים ויש להם, לפי הסטטיסטיקה, 20 שנה לחיות. אבא שלי בן 92 והוא במצב טוב, אבל בגיל הזה אתה במרחק נפילה מלאבד עצמאות. לכן, גם אם אתה בריא, צריך לחפש פתרונות למנוע נפילות ולשפר נגישות. אנחנו מכוונים גם לאדריכלים. מגיל מסוים עדיף לתכנן את הבית לפי צרכים עתידיים. בדקתי וגיליתי שגם בישראל וגם באירופה אין קונספט כזה".
היות שמדובר בנושא שלא קל לעסוק בו, איתני מספר שהושם דגש גדול בחנות על עיצוב בהיר, מודרני ואופטימי. בחלק של הריהוט, בדומה לחנות ביתילי הצמודה, נבנו חדרי תצוגה באווירה ביתית, לדוגמה סלון רגיל שבו "מושתלת" כורסת הטלוויזיה המתכווננת וחדר שינה מעוצב עם אביזרי עזר. בחלקים אחרים מזכיר המקום סניף של רשת פארם. "הליכון לא חייב להיות שחור, הוא יכול להיות גם ורוד", אומר איתני.
"החזון שלי הוא שנהפוך למרכז לגיל השלישי לא רק בקמעונאות. זה קהל שצריך ייעוץ והקשבה לכן פתחנו גם מוקד טלפוני, והכוונה בעתיד היא לתת ייעוץ ללא תשלום בנושאי ביטוחים רפואיים, בחירת בתי אבות, נסיעות, העסקת עזרה בבית", מספר איתני, ומוסיף כי בהמשך יופעל במקום גם מתחם חדרי טיפולים שיושכרו לרופאים, לקוסמטיקאים, למכון שמיעה ואופטיקה, וכן מחלקת השכרה לציוד שיקומי כמו כיסאות גלגלים, כיסאות רחצה, מחוללי חמצן ניידים, קביים ועוד.
איך הגיב הציבור לסגירת מפעל שטיחי כרמל? "הציבור הגיב בהמון סנטימנטים למותג, אנשים שולחים לנו צילומים של שטיחי כרמל שקנו לפני 30 ו־40 שנה, שעדיין אצלם בסלון ונראים חדשים. אנשים דיברו על המפעל כמיתולוגי, שלחנו לנו זיכרונות שקשורים בכרמל. הופתעתי מכמות הנוסטלגיה שצפה, והרבה גם הצביעו ברגליים - יש התנפלות על המכירה של מלאי המפעל, גם בגלל המחירים הנמוכים וגם כנראה הנוסטלגיה. לאבא שלי הייתה תקופה קשה, אבל החזרנו אותו למשימות: הקולקציה הבאה שכבר תיוצר בחו"ל תגיע לקראת ראש השנה 2021".