מכירות ערכות הלגו זינקו בשנה שעברה לשיא של כל הזמנים, בשעה שילדים רבים ברחבי העולם שהו לתקופה ארוכה בבית בצל הסגרים, הבידודים והגבלות נוספות עקב מגפת הקורונה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
החברה הדנית דיווחה בדו"חותיה הכספיים כי הרווח הנקי שלה עלה בשנת 2020 ב-19% ל-9.9 מיליארד קרונה (1.6 מיליארד דולר), והמכירות זינקו ב-21%.
1 צפייה בגלריה
לגו
לגו
לגו
(צילום: מורן רגב)
נראה שחברת לגו, שמעבר לערכות הפיזיות שלה מרוויחה גם כסף מאפליקציות משחקי וידאו, הייתה אחת מהחברות שנהנו מצמיחה מהירה בעת המשבר, בדומה לקמעונאים מקוונים אחרים וחברות טכנולוגיה גדולות.
מנכ"ל החברה, נילס ב. כריסטיאנסן, אמר ל-AP כי "התוצאות החזקות במיוחד" היו בזכות השקעות אסטרטגיות שהושקעו כבר לפני שנים כדי להעביר יותר מכירות לרשת. "התוצאות שלנו לא קשורות לקורונה", אמר המנכ"ל. "מדובר באבולוציה שהחלה כבר לפני זמן מה, ובשנת 2020 התחלנו לראות את היתרונות של ההשקעות שלנו, במיוחד במסחר האלקטרוני ובחדשנות המוצרים". הוא סירב לומר כמה ממכירות החברה היו מקוונות, אך ציין כי היו 250 מיליון קליקים בדף האינטרנט של הקבוצה.
הפריחה של המכירות המקוונות סייעה לקזז את הנזק שנגרם לחברה מהגבלות המגפה. "היו לנו מפעלים וחנויות שנסגרו. חלק מהחנויות נפתחו מחדש, אחרות עדיין סגורות", אמר כריסטיאנסן. הסגירה הכפויה של אתרי הייצור של החברה הייתה בעיקר במקסיקו ובסין.
לגו, שבסיסה בבילונד שבמערב דנמרק, אמרה כי היא רוצה להאיץ עוד יותר את ההשקעה בדיגיטיזציה. "השנה האחרונה הראתה את החשיבות שיש לעסק שבנוי על יסודות דיגיטליים חזקים", אמר כריסטיאנסן. "אני צופה שבשנת 2021 נראה עוד גידול במכירות".
בתוך כך, ב-BBC פורסם כי ענקית הצעצועים הדנית מתכננת לגייס מאות מומחי מחשבים בבריטניה, דנמרק וסין כדי לפתח ולהרחיב את משחקיה הדיגיטליים ואת פעילות המכירות המקוונות שלה.
סט סופר מריו של לגו, שמשלב חלקים פיזיים עם משחקים מקוונים, היה אחד ההשקות הגדולות ביותר אי פעם של החברה. בנוסף, החברה הוציאה לאחרונה את לגו VIDIYO בשיתוף עם Universal Music, המאפשר לילדים ליצור קליפים בעצמם עם פיצ'רים ואפקטים מיוחדים.
מנכ"ל החברה אמר ל-BBC: "כל 2.77 שניות מישהו מעלה יצירה של לגו לפלטפורמות הדיגיטליות שלנו, שהוא יצר ורוצה לשתף. קהילת הלגו מבוססת על החלקים הפיזיים של לגו, אבל אין גבול לאן אנחנו יכולים לקחת את זה. בעוד שלבנת הלגו תמיד תהיה לב ליבו של העסק, הילדים של היום גדלים בעולם דיגיטלי והם משלבים משחק מקוון ופיזי ללא מאמץ".
ההתרחבות הדיגיטלית שעליה מדבר המנכ"ל פירושה גיוס של עוד משחקי מחשב ומומחים לאתרים במהלך השנתיים הקרובות, כאשר לטענתו, המומחיות הגדולה בתחום זה נמצאת בבריטניה. "אנחנו הולכים לאיפה שיש כישרון זמין. אני חושב שבבריטניה ובדנמרק נמצא מאות כישרונות שיוכלו לעבוד איתנו".
בנוסף ל-17 החנויות שלה בבריטניה - ואחת נוספת שתיפתח באדינבורו בקרוב - ללגו יש שני משרדים במדינה והיא מעסיקה בה כמעט 750 עובדים.
למרות המגפה ובצל הצמיחה החדה שהציגה החברה בשנה שעברה, לגו המשיכה בפתיחת חנויות - עם עוד 134 חנויות חדשות בשנת 2020, בהן 91 בסין, ובכך הרחיבה את הרשת ל-678 חנויות בסך הכל ברחבי העולם. לגו מתכננת לפתוח עוד 120 אתרים בשנת 2021 כאשר 80 מהן מתוכננות בסין, שבה פיתוח המותג לא היה מהיר כמו באירופה ובארה"ב.
לגו הוקמה בשנת 1932 על ידי אול קירק קריסטיאנסן ושם המותג נגזר משתי המילים הדניות LEG GOdt, שפירושן "שחק טוב". השם נקבע מבלי לדעת שהמילה לגו בלטינית פירושה "אני מתאסף".