מאתיים אלף מובטלים שטרם קיבלו דמי אבטלה צפויים לקבל מקדמות בימים הקרובים. זאת לאחר שהממשלה אישרה היום (ב') בתקנות לשעת חרום הקלות בנושא דמי האבטלה, המאפשרות תשלום מקדמות גם לחודש אפריל. המקדמות ינועו בין 500 ל-8,000 שקל בהתאם לגובה שכרו של מקבל המקדמה. זאת בניגוד למקדמות ששולמו עבור מרץ והיו בגובה אחיד של 2,000 שקל.
הסעיף החשוב ביותר בתקנות החדשות הוא הארכת הזכאות לדמי אבטלה של כל המובטלים הנוכחיים עד סוף חודש מאי. זאת, בעקבות ההבנה שלמובטלים אין אפשרות מעשית למצוא עבודה בימים אלה. כמובן, רוב המובטלים שנכנסו לחל"ת באמצע מרץ זכאים ממילא לדמי אבטלה גם לחודש מאי. החריגים הם מי שתקופת האבטלה שלהם החלה לפני המשבר ונכנסה לתוכו, וכן צעירים שתקופות הזכאות שלהם קצרה ביותר.
1 צפייה בגלריה
לשכת התעסוקה
לשכת התעסוקה
לשכת התעסוקה
(באדיבות שירות התעסוקה)
מדובר בההארכה השנייה של תקופת הזכאות. הראשונה בוצעה באמצע מרץ וקבעה שכל המובטלים יקבלו תשלום לפחות עד סוף אפריל. העובדה שההארכה הנוכחית היא רק עד סוף מאי מבהירה שהאוצר יושב עם יד על השיבר ומעוניין ביכולת להפסיק את ההארכות במהירות.
כן האריכה הממשלה את משך ההקלה בתקופת האכשרה לדמי אבטלה. עם תחילת המשבר הוחלט לקצר את תקופת האכשרה משנה לחצי שנה, מה שהוסיף על פי ההערכות כמאה אלף מקבלי דמי אבטלה - כמעט כולם צעירים. אלא שתוקף ההקלה היה רק למי שנרשם במרץ. רק עכשיו ב-11 במאי הוחלט להחיל את ההקלה גם על מובטלים שנרשמו באפריל.
יצוין שההקלות נידונות כבר כשבועיים והתעכבו בגלל העימותים הקובעים בין האוצר לביטוח הלאומי. כתוצאה מכך התעכב תשלום המקדמות.