3 צפייה בגלריה
תוכנית בנייה חדרה
תוכנית בנייה חדרה
תוכנית הבנייה בחדרה
(הדמיה: משרד יסקי-מור-סיון אדריכלים)
הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז חיפה, בראשות איתמר בן-דוד, הודיעה היום (ד') כי אישרה להפקדה תוכנית להקמת שכונת מגורים חדשה במרכז חדרה, הכוללת 4,650 יחידות דיור חדשות. 1,162 יחידות מכלל הדירות יהיו קטנות לטובת יחידים, זוגות צעירים ומשפחות בתחילת דרכן; 250 דירות יוקצו עבור דיור מוגן ו-250 דירות יוקצו עבור דיור בר השגה (למשל דיור בשכירות או דירות שינוהלו על ידי הרשות המקומית). כשימולאו התנאים להפקדה, התוכנית תופקד להתנגדויות הציבור ויינתן לו 60 יום להגיש את השגותיו.
התוכנית משתרעת על קרקע פרטית בשטח של כ-800 דונם, וקודמה על ידי בעלי הקרקע ועיריית חדרה, תוך תיאום בין גופים ורשויות שונות כמו קק"ל, רשות הניקוז, נתיבי ישראל ועוד. היא ממוקמת בסמוך לתחנת הרכבת וכביש 4 וכוללת כ-160 דונם עבור מבני ציבור, 31 אלף מ"ר עבור שטחי תעסוקה וכ-160 דונם של שטחים פתוחים. למעשה, היא ממשיכה את הבינוי בשכונת בית"ר המתחדשת ואת המרקם הבנוי הקיים בעיר מצפון.
3 צפייה בגלריה
תוכנית בנייה חדרה
תוכנית בנייה חדרה
מגדלים עם עירוב שימושים. התוכנית בחדרה
(הדמיה: משרד יסקי-מור-סיון אדריכלים)
במסגרת התוכנית, שנערכה על ידי משרד יסקי-מור-סיון אדריכלים, יוקמו מבני מגורים בני 7-24 קומות. ברחוב יהודי פקיעין הממוקם בשטחי התוכנית מתוכננים מגדלים מעורבי שימושים בני 23-24 קומות שיכללו מגורים, תעסוקה ומסחר; וכן מבנים למסחר ותעסוקה בגובה 7-8 קומות. מסביב לפארק המרכזי המתוכנן לקום בשכונה ייבנו מבני מגורים של 13-14 קומות; בשאר חלקי התוכנית הבינוי יגיע לגובה של 7-10 קומות.
בהיבט התחבורתי, התוכנית מציעה הקמת שני צירים ראשיים הכוללים נתיב תחבורה ציבורית, שאחד מהם יתחבר לתחנת הרכבת. בנוסף, מוצע חיבור חדש לכביש 4 בדרום התוכנית שישפר את הכניסות והיציאות מהשכונה. מהוועדה נמסר כי התוכנית שמה דגש על שמירת שטחים פתוחים, ובהתאם לכך כוללת הקמת רצועה ירוקה שתהווה חיץ בין השכונה לבין היער.
מתכננת מחוז חיפה במינהל התכנון, ליאת פלד, מסרה: "מדובר בשכונה חדשה המבוססת על מדיניות מינהל התכנון לחיזוק עירוניות, וכוללת עירוב שימושים, רשת רחובות, קרבה לשטחי ציבור, צפיפות גבוהה ועוד, הממשיכה את מרכז העיר לכיוון מערב, תוך חיבור השכונה החדשה אל תחנת הרכבת. התוכנית שומרת על חיץ ירוק בין השכונה המוצעת ליער חדרה הסמוך, שהשטחים המוצפים בו בחורף ייהנו מהזרמת מים נקיים. בנוסף, היא מקצה שטחים רבים לצרכי ציבור שנועדו לסייע ולתמוך בתהליכי התחדשות עירונית המתרחשים במרכז העיר".

התחדשות עירונית בחיפה, היסטוריה בירכא

בתוך כך, הוועדה המחוזית חיפה הודיעה אתמול כי אישרה סופית תוכנית התחדשות עירונית בשכונת אחוזה בחיפה, הכוללת הריסת שני בניינים בני 3 קומות עם 6 דירות בלבד, שיפונו לטובת הקמת שני מבנים בני 12 ו-15 קומות שישלבו מגורים, תעסוקה ומסחר ובסך הכל יכללו 88 יחידות דיור חדשות.
התוכנית, שקודמה על ידי חברת מגדלי אחוזת חורב ונערכה על ידי משרד גורדון אדריכלים ומתכנני ערים, חלה על שטח של 3.2 דונם וממוקמת ברחוב חורב 17-19 בצמוד למרכז המסחרי חורב. המבנים החדשים המתוכננים צפויים לשלב מגורים, תעסוקה ומבני ציבור שיוקמו מעל קומת מסחר הפונה לכיוון רחוב חורב. לאורך הרחוב יוקמו חנויות, המדרכות יורחבו וכן תוקם כיכר עירונית.
3 צפייה בגלריה
מתחם חורב חיפה התחדשות עירונית
מתחם חורב חיפה התחדשות עירונית
תוכנית הבנייה במתחם חורב בחיפה
(הדמיה: משרד גורדון אדריכלים ומתכנני ערים)
במקביל, אישרה אתמול הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז צפון באופן סופי תוכנית מתאר לבניית 1,800 דירות חדשות בשכונת אלמדווארה שבמרכז היישוב הדרוזי ירכא בצפון הארץ. התוכנית, שקודמה על ידי הראש המעוצה הממונה בירכא אלי רגב, חלה על אדמות חקלאיות שיופשרו לבנייה למגורים.
במסגרת התוכנית, מאות בתים הנמצאים בשטח והוגדרו עד כה כחלק מבנייה בלתי חוקית, יהפכו לראשונה מזה 20 שנה למבנים חוקיים ויחוברו לתשתיות מים וחשמל. בשלב הבא מתכננת מועצת ירכא להסדיר את תוכנית המתאר של שכונת רבין ביישוב לבניית 4,700 יחידות דיור נוספות.