ב-1 ביוני הופסקו בדיקות הקורונה ללא תשלום ליוצאים מחוסנים או מחלימים לחו"ל וכל מי שיוצא לחו"ל, וצריך לעבור בדיקה בשל דרישה של מדינת היעד, נאלץ לבצע בדיקה לקורונה באחת המעבדות הפרטיות או בעמדות "צ'ק טו פליי" בנתב"ג בתשלום. על רקע המהלך, רשת הפארם Be של שופרסל תמכור מיום ראשון הקרוב בדיקות הקורונה לנוסעים לחו"ל בסניפים מרכזיים.
הבדיקות יתקיימו בשיתוף המעבדה של בי"ח שיבא וחברת טארגט מרקט. התוצאות יגיעו בתוך 24 שעות, ועלות בדיקה לאדם תהיה 139 שקל, ו-99 שקל למחזיקי כרטיסי אשראי של שופרסל. חברי הנוסע המתמיד של אל על עם פליי קארד יקבלו את הבדיקה תמורת 80 נקודות.
סניפי Be שיעניקו שירותי בדיקות קורונה: תל אביב - סניף דיזינגוף סנטר, חיפה - סניף קניון עזריאלי, באר שבע - סניף קניון אמות, ירושלים - סניף שרי ישראל, כפר סבא - סניף קניון ערים, נתניה - סניף מתחם סינמה סיטי, חולון - סניף רחוב הפלד, פתח תקוה - סניף קניון גנים, אשדוד - סניף קניון אשדוד סיטי.
1 צפייה בגלריה
סניף Be
סניף Be
סניף Be
(צילום: שאול גולן)
כאמור, מתחילת יוני לא ניתן לבצע בדיקת קורונה דרך קופות החולים כפי שהתבצעו עד כה בחינם ויש לרכוש את הבדיקה באופן פרטי (עפ"י החלטת הממשלה, הטסים לחו"ל חייבים להציג בדיקת קרונה PCR שלילית שבוצעה 72 שעות לפני הטיסה). מחיר הבדיקות הפך לחסם בדרך לחופשה משפחתית בחו"ל בגלל העלות הגבוהה. אמנם מי שיבצע את הבדיקה מראש בנתב"ג ישלם 45 שקל בלבד, אבל זה מצריך הגעה לשדה התעופה לפחות 72 שעות לפני הטיסה, מה שמעמיד בספק את הכדאיות לתושבים שאינם גרים בקרבת השדה או במרכז הארץ.
המחיר לבדיקה (לא מהירה) לאדם ליד הבית בבתי החולים או במעבדות פרטיות הוא 297 שקל באסותא, הדסה מדיקל, איכלוב, יוספטל אילת, בית החולים זיו, פוריה וסורוקה ועד 550 שקל במדיקל סנטר הרצליה. בנוסף ניתן לבצע בדיקה על ידי AID Genomics ב-30 סניפי רשת ביקור רופא ברחבי הארץ. התוצאה תוך 24 שעות והמחיר: 99 שקל.
לדברי אורי וטרמן, מנכ"ל חברת הפארם Be, "מטרת המהלך היא לסייע לטסים לחו"ל לבצע את הליך בדיקת הקורונה באופן נגיש, פשוט, מהיר ונוח מבלי לנסוע עד לנתב"ג ומבלי לבזבז כספים וזמן מיותר. אנו עמלים בימים אלה על הרחבת השירות במוקדים נוספים ברחבי הארץ".