ההסתדרות הכריזה היום (ד') אחר הצהריים על סכסוך עבודה כללי בתעשייה אווירית. זאת במחאה על כוונת הדירקטוריון לפטר בחודשים הקרובים עד 900 עובדים, רובם מחטיבת התעופה של החברה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
גורם בחברה הסביר ל-ynet כי משבר הקורונה מאלץ את מקבלי ההחלטות לבצע תהליכי התייעלות משמעותיים, מתוך הבנה שהביקושים למוצרי התעשייה יצטמצמו בשנים הקרובות. בשבוע שעבר, הודיע מנכ"ל התעשייה האווירית נמרוד שפר, על התפטרותו מהחברה.
2 צפייה בגלריה
התעשייה האווירית
התעשייה האווירית
התעשייה האווירית
(צילום: אבי מועלם)
בר-דוד, נפגש היום עם יו"ר מועצת עובדי התעשייה האווירית, יאיר כץ, והשניים החליטו לצאת למאבק בהחלטה.
בר-דוד הורה על הצעד והסביר כי לא ייתכן שהפיטורים יעשו בתקופה הקשה הזאת שבה שרוי שוק התעסוקה הישראלי. "בלתי נסבל שחברה מצליחה ומרוויחה, נוהגת כך בעובדיה. ההסתדרות לא תיתן לכך יד ותפעל בכל הדרכים העומדות לרשותה, על מנת להגן על זכויות העובדים. לא נסכים שהנהלות ינצלו את משבר הקורונה, כדי לפטר עובדים".
יו"ר מועצת עובדי התעשייה האווירית, יאיר כץ, אמר כי "התנכנסה למשבר הקורונה באיתנות פיננסית ורק בשיתוף פעולה בין ארגון העובדים והנהלת החברה נצלח את המשבר. פיטורי עובדים ושליחתם למעגל האבטלה בעת זו, אינם כורח המציאות וארגון העובדים לא ייתן להם יד".
2 צפייה בגלריה
  יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד
  יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד
יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד
(צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
במידה והפיטורים ייצאו לפועל יהיה מדובר באחד מגלי הפיטורים הגדולים ביותר בחברה ממשלתית כתוצאה ממשבר הקורונה. זמן קצר לפני שנודע על כוונת הפיטורים, בשבוע שעבר, הודיע מנכ"ל התעשייה האווירית נמרוד שפר על החלטתו להתפטר. "עובדי התעשייה האווירית הם חוד החנית של התעשייה הישראלית והם הטובים שבטובים", כתב שפר לעובדים והודה להם על האמון והשותפות לאורך כל הדרך.