יכול להיות שממש בקרוב נצליח להשטיח את העקומה ומערכת הבריאות שלנו תחזיק מעמד ולא נהפוך לאיטליה וגם לא לספרד או צרפת. יש אפילו קולות שאומרים כי תחילת החזרה שלנו לשגרה תגיע מהר מהצפוי - וכבר בחודשים הקרובים חלק מאיתנו ימצאו את עצמו חוזרים מהחל"ת ישר למשרד.
אבל האם זה מספיק? האם הכלכלה שלנו באמת יכולה לחזור לעצמה כשכל העולם מסביב בסערה כל כך עזה? האם נוכל להחזיק מעמד כשהכלכלה החזקה בעולם בדרך להתכווץ ב-25% ברבעון אחד וכאשר יבשת שלמה (אירופה) לא מצליחה להשתלט על המגפה?
1 צפייה בגלריה
נגיף קורונה איטליה מייצרים מסכות במפעל של למבורגיני
נגיף קורונה איטליה מייצרים מסכות במפעל של למבורגיני
ייצור מסכות במפעל של למבורגיני באיטליה
(צילום: AFP)
על כך, על תוכנית הסיוע הגדולה בתולדות המדינה ועל למה אנחנו פשוט לא מדפיסים כסף ומחלקים לכולם - דיברנו בפרק ה-97 בפודקאסט מנועי הכסף של "כלכליסט", עם הכלכלן והאסטרטג הראשי של פסגות, אורי גרינפלד.

בנק אוף אמריקה: המיתון יהיה עמוק וממושך יותר מכפי שחשבנו

אתמול (ה') הודיע האו"ם כי שיעור הצמיחה של הכלכלה העולמית עלול להתכווץ כמעט ב-1% השנה, בעקבות השפעת הקורונה - היפוך מגמה מהתחזית שנרשמה קודם התפרצות הנגיף - על צמיחה של 2.5%. הנתונים אף עלולים להתברר כחמורים יותר, אם ההגבלות על הפעילות הכלכלית ברחבי העולם יימשכו גם ברבעון השלישי, ואם התמריצים הכלכליים לא יסייעו לעסקים ולצרכנים. לשם השוואה, המשבר הגלובלי ב-2009 הוביל להתכווצות של 1.7%.
בתוך כך, גם כלכלני בנק אוף אמריקה הוציאו אתמול תחזית מעודכנת: "המיתון שלפנינו יהיה ככל הנראה עמוק יותר וממושך יותר מכפי שחשבנו רק לפני 14 יום בתחזית האחרונה שלנו, לא רק בארה"ב אלא בכל העולם... התוצר בארה"ב יתכוון ב-7% ברבעון הראשון, ב-30% ברבעון השני וב-1% בשלישי" . הכלכלנים של הבנק צופים קיצוץ של בין 10 ל-20 מיליון במשרות בארה"ב, נתון שיעלה את שיעור האבטלה מ-3.5% לפני המשבר ל-15.5.