בחריין לא תאפשר יבוא סחורה ​​מהתנחלויות ישראליות, וזאת בניגוד להצהרותיו של שר הכלכלה של בחריין בתחילת השבוע. כך לפי סוכנויות הידיעות של המדינה.
שר הכלכלה, המסחר והתיירות של בחריין זייד בן ראשיד אלזיאני, אמר במהלך ביקורו בישראל בשבוע האחרון כי מדינתו תאפשר יבוא סחורה גם מההתנחלויות. "נתייחס לסחורה ישראלית בתור סחורה ישראלית, כך שאין לנו בעיה עם מקור הסחורה", ציין השר הבחרייני במהלך הביקור. השר הדגיש כי בחריין לא תבחין בין מוצרים המיוצרים בישראל או בגדה המערבית וברמת הגולן.
2 צפייה בגלריה
הכניסה לשוק בבחריין
הכניסה לשוק בבחריין
הכניסה לשוק בבחריין
(צילום: shutterstock)
"הצהרתו של השר לא הובנה כראוי", דווח בסוכנות הידיעות של בחריין. "משרד הכלכלה מחוייב לעמדתה הבלתי מעורערת של ממשלת בחריין, שדבקה בהחלטות האו"ם".
על פי הנחיות האיחוד האירופי, יש לסמן בבירור מוצרים שיוצרו בהתנחלויות כאשר הם מיוצאים למדינות החברות באיחוד. ממשל טראמפ הסיר בחודש שעבר את ההבחנה במכס בארה"ב בין סחורות שיוצרו בישראל ובהתנחלויות.
שר החוץ הפלסטיני, ריאד אלמלכי, אמר כי מקבילו הבחרייני, עבדולטיף אלזיאני, הכחיש גם הוא את דבריו של שר הכלכלה בדבר התעלמות ממקור המוצרים. "הצהרתו סותרת לחלוטין את עמדת בחריין בנוגע לסכסוך הישראלי-פלסטיני", נמסר ממשרד החוץ הפלסטיני.

2 צפייה בגלריה
שר התיירות ו הכלכלה של בחריין זאיד בן-רשיד אל-זיאני
שר התיירות ו הכלכלה של בחריין זאיד בן-רשיד אל-זיאני
שר התיירות והכלכלה של בחריין זאיד בן-רשיד אל-זיאני
(צילום: גיל יוחנן)

שר הכלכלה הבחרייני ל-ynet: "הזדמנויות לכלכלות של שתי המדינות"

בתוך כך, במהלך ביקורו בישראל התראיין שר הכלכלה והתיירות הבחרייני זאיד בן-רשיד אל-זיאני לאולפן ynet ואמר כי "יש הרבה התרגשות והרבה הזדמנויות לכלכלות של שתי המדינות, שיעבדו יחד".
"אני חושב שזה פרק חדש בהיסטוריה של שתי המדינות", אמר השר מבחריין. "אני כבר יומיים בישראל והיו לנו פגישות רחבות עם הרבה גורמים ממשלתיים, מהסקטור הפרטי ועוד סקטורים. לפני שבאנו לפה, היו לנו פגישות בבחריין, בלי הסקטור הפרטי".
לדבריו, במהלך המפגשים כבר נסגרו כמה עסקאות. "סחורה ושירותים היו בין עסקים ישראליים לעסקים בחריינים. הצעד הבא יהיה להפוך את זה יותר לשותפות, מיזמים בין בחריינים לישראלים, בישראל או בבחריין או בכל מקום אחר בעולם. זה יקדם שלום לטווח הארוך, כשיש לנו אינטרסים כלכליים שיצרו עוד שגשוג לכלכלות שלנו, באופן אינדיבידואלי ומשותף לשתי המדינות".
הוא התייחס ליעד התיירותי החדש שגילו הישראלים, דובאי, ואמר כי "בחריין היא תכשיט שלא התגלה. כל מה שתמצאו בדובאי ואבו דאבי, תמצאו גם בבחריין. בנוסף, יש לנו היסטוריה של 5,000 שנים. זו מדינה שתמיד הייתה פתוחה למרכיבים דתיים, אתניים, גזעיים. אנחנו חברה מאוד סובלנית, מקבלת טוב את השונה והאחר. בהיותנו אי, תמיד היינו באזורי המסחר לאורך שנים, ואנחנו מברכים ומקבלים אנשים מכל העולם. יש לה טעם מיוחד, היא די מיוחדת וקוסמופוליטית, ומאוד חופשית. אנחנו מזמינים אנשים לבוא, לבחון ולהרגיש את זה בעצמם".