תשתית וספק אינטרנט בחשבונית אחת גם ב-HOT: משרד התקשורת התיר לחברת הכבלים להציע לצרכנים שירותי ספק ותשתית אינטרנט של החברה. לראשונה, HOT תוכל לשווק חבילות שכוללות את כל ספקי האינטרנט, לבחירת הלקוח. מדובר בספקים כמו פרטנר, נטוויז'ן, אקספון וגם: HOTnet של HOT, שהחברה שיווקה בדרך עקיפה לצרכנים באמצעות הורדות מחירים מאסיביות.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
במקביל, היא תפחית וולנטרית את תעריפי השוק הסיטונאי על גבי הרשת שלה ב-10%-30% לספקיות האינטרנט שמשתמשות בתשתית שלה, כדי שהמתחרות יוכלו לשווק את התשתית שעד כה היתה יקרה להן. השיווק של תשתית HOT נעשה במסגרת רפורמת השוק הסיטונאי, שמאפשרת לכל השחקניות בשוק התקשורת לשווק חבילות שכוללות תשתית בזק או HOT.
2 צפייה בגלריה
(צילום: תומי הרפז)
כך למשל, HOT שיווקה חבילת 200 מגה כולל ספק אינטרנט itc ב-90 שקל לחודש. זה ספק האינטרנט היחיד ש-HOT הורשתה לעבוד איתו בבאנדל הפוך. לבזק אין חבילה דומה וכך HOT היתה היחידה בשוק עם המחיר הזה.
לפני כשנה HOT החלה לשווק חבילות במהירות 500 מגה. ב-129 שקל לחודש. חברות התקשורת האחרות טענו אז ש-HOT מוכרת להן את התשתית במחיר גבוה מדי ולכן התקשו לשווק את החבילה במסגרת רפורמת השוק הסיטונאי. במשרד התקשורת מקווים שהמהלך יביא להורדת מחירים לצרכן, אך לא בטוח שזה יקרה מייד, שכן HOT מכרה את החבילה במחיר נמוך מלכתחילה.
במקביל, משרד התקשורת מקדם אישור לחברת הסיבים האופטיים IBC לשווק באנדל הפוך. לחברה אסור לשווק ספק אינטרנט או תשתית. שחקניות אחרות יכולות לשווק את שירותיה.
2 צפייה בגלריה
יועז הנדל ב אולפן ynet
יועז הנדל ב אולפן ynet
שר התקשורת, יועז הנדל
(צילום: אבי מועלם)
לעומת HOT, בזק משווקת חבילות אינטרנט במסגרת שוק סיטונאי כבר שנים. כעת, הוט קיבלה אישור לראשונה לשווק חבילות אינטרנט כאלה.
לפני כשבועיים משרד התקשורת ביטל את חובת פיצול חשבונית ספק + תשתית לבזק אחרי שנה. במשך שנה הלקוח היה מקבל מבזק חשבונית אחת וכעבור שנה קיבל חשבונית נפרדת מבזק ומהספק. כעת ימשיך לקבל אחת בלבד.
ממשרד התקשורת נמסר כי "הפחתת התעריפים ברשת HOT תאפשר הרחבה של פעילות השוק הסיטונאי, כולל במהירויות גבוהות של 200 מגה ו-500 מגה. הפחתה זו צפויה להסיר חסמים כלכליים הקיימים בשוק הסיטונאי ב-HOT ולאפשר לו לפעול באופן תקין ברמת המחירים. בעקבות אישור שיווק סלי שירותים לצרכן תוכל הוט לשווק סלי שירותים משותפים הכוללים שירות שידורים, אינטרנט וטלפוניה יחד עם ספק גישה מקבוצת HOT.
"הצעת HOT להפחית את התעריפים הסיטונאיים הגיעה לאחר שהמשרד פרסם שימוע לעדכון תעריפים אלה, ולאור התנגדותה לעדכונם במתכונת שהוצעה בשימוע. עד היום המשרד התנגד לאשר ל-HOT לשווק באנדל הפוך, בין היתר, בעקבות הפחתת תעריפים משמעותית שערכה HOT לצרכן בשנים האחרונות מבלי להתאים את תעריפיה הסיטונאיים לכך. מהלך זה הפך את התעריפים הסיטונאיים ללא כלכליים ופגע בהתפתחות תחרות אפקטיבית על גבי השוק הסיטונאי ברשתה. שינויים אלו צפויים לתרום להמשך קידום התחרות המבוססת על רפורמת השוק הסיטונאי לטובת הצרכן ולרווחתו".