מדד המחירים לצרכן ירד ב-0.1% בחודש יוני, כך מפרסמת היום (ד') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. הצפי היה כי המדד יישאר ללא שינוי. ירידות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי ירקות ופירות טריים 7.6%, תרבות ובידור 1.2% והלבשה והנעלה 0.8%. עליות מחירים בולטת של 1.5% נרשמה בסעיף תחבורה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בחודש מאי ירד מדד המחירים לצרכן ב-0.3% וגם בחודש אפריל ירד המדד ב-0.3%, זאת לעומת עליה של 0.4% בחודש מרץ וירידה של 0.1% בחודש אפריל.
4 צפייה בגלריה
אנשים קונים בסופרמרקט
אנשים קונים בסופרמרקט
אנשים קונים בסופרמרקט
(צילום: דנה קופל)
מתחילת השנה ירד מדד המחירים לצרכן ב-0.8% ובשנים עשר החודשים האחרונים (האינפלציה השנתית) ירד מדד המחירים לצרכן ב-1.1%. לפי התחזיות, האינפלציה בשנת 2020, צפויה להיות שלילית.
בהראל צפו כי המדד יישאר ללא שינוי, אולם סייגו כי שההשבתה הנמשכת של חלק מענפי המשק במהלך יוני, בהם תיירות, טיסות ונופש, ממשיכה להקשות על המדידה ועל התחזית החודשית.

מדד מחירי הדיור

הלמ"ס פרסם גם את מדד מחירי הדיור, ממנו עולה כי המאמצים לבלימת מגיפת הקורונה האטו את עליית מחירי הדיור. בחודשים אפריל-מאי נרשמה ירידה של 0.7% בהשוואה למחירי העסקאות שבוצעו בחודשים מרץ-אפריל. בהשוואה למחיר הדירות בתקופה המקבילה אשתקד (אפריל-מאי 2019) נרשמה עליה של 2%.
בפילוח שינויי מחירי הדירות לפי מחוזות בחודשים אפריל-מאי הלעומת החודשים מרץ-אפריל, נמצאו ירידות מחירים במחוזות: ירושלים 2.5%, צפון 1.4%, תל אביב 0.9% וחיפה 0.4%; לעומתם נמצאו עליות מחירים במחוזות: מרכז 0.1% ודרום 0.7%.
בפילוח שינויי מחירי הדירות לפי מחוזות לעומת התקופה המקבילה אשתקד עולה כי במחוז חיפה בלבד נרשמה ירידת מחירים שנתית של 0.9%; לעומתו עליית מחירים בולטת של 4.8% נרשמה במחוז תל אביב. יתרת המחוזות רשמו עליות מתונות יחסית.
4 צפייה בגלריה
אתר בנייה. צילום: דוד הכהן
אתר בנייה. צילום: דוד הכהן
אתר בנייה. צילום: דוד הכהן
(דוד הכהן)
במדד מחירי הדירות החדשות נמצא כי המחירים ירדו בחודשים אפריל-מאי השנה לעומת מרץ-אפריל ב-1.2% ובכך השלימו עלייה של 0.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. אחוז העסקאות שבוצעו במסגרת מחיר למשתכן והשתתפו בחישוב מהווה 37.8% בהשוואה ל-32.5% בתקופה הקודמת.