חברת כתר מצאה פתרון חלקי לירידת הביקושים העולמית למוצריה בימים אלה - והחלה בייצור מסכות מיגון מפלסטיק לצוותים הרפואיים למניעת הדבקות מנגיף הקורונה. לצורך כך הוסב קו ייצור לריהוט גן במפעל כתר בכרמיאל, שמסוגל לייצר 350 אלף מסכות בחודש.
בתוך כחודש יגיעו בכתר ליכולת ייצור של עד מיליון מסכות בחודש. הפיתוח בוצע בשיתוף רופאים מביה"ח פוריה, והוא יכלול שכלולים כמו מניעת אדים על המשקף, אחיזה נוחה יותר ויכולות להחליף את המשקף בלבד.
1 צפייה בגלריה
כתר מסכה
כתר מסכה
המסכה של כתר
(תילום: כתר)
לדברי המנכ"ל המשותף אודי שגיא אלפי המסכות הראשונות שיוצרו הועברו כתרומה לבתי חולים בצפון ובמרכז. מפעלי כתר נוספים בעולם החלו בייצור המסכות, במדינות בהן יש התפרצות קטלנית של הקורונה: הולנד, איטליה, אנגליה, ארה"ב, מזרח אירופה, וקנדה.
"ברגעי משבר על התעשייה להיות רלוונטית ולפעול מהר", אמר שגיא. "כתר נערכה במהירות שיא למציאות החדשה. קווי הייצור שלנו פנויים וזמינים לייצר ולמכור למשרד הביטחון מאות אלפי מסכי מיגון שיפתרו את החוסרים הקיימים. יש לנו את היכולת הטכנולוגית וההון האנושי לכך. ובנוסף, נחזיר לעבודה אנשים טובים הנמצאים בחל"ת ובחופשות".
בימים אלה מתקיים מבצע רכש לאומי חובק עולם, המביא לישראל טיסות עם ציוד נחוץ לצוותים הרפואיים, כדי להילחם בקורונה. לפי הדיווחים, חמ"ל הרכש של משרד הבריאות זקוק ליותר מ-23 מיליון מסכי מיגון פלסטיים, כשבינתיים הושגו רק 10% מיעד זה.