אישה בהיריון ואם לשלושה קטינים מבקשת באופן חריג מבית המשפט להורות לחברת ביטוח להימנע מפעולות חקירה ומעקב אחריה עד שתלד. התובעת נהגה ברכב עם ילדיה ב-2017 והייתה מעורבת בתאונה. היא תבעה את חברת הביטוח שלה, הכשרה. בכתב ההגנה טענה הכשרה כי כל מגבלות התובעים (האם וילדיה ‑ ל"ד) "נובעות מתאונות קודמות ו/או ממצבם הרפואי עובר לתאונה".
>>לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
התובעת, באמצעות עו"ד אורן בושרי, מבקשת כי "בית משפט השלום בנתניה יורה לנתבעת וחוקריה לחדול מלבלוש אחר התובעת ובני ביתה. התובעת בחודש השמיני להריונה, אם לשלושה, מתפרנסת מעבודה בחנות פוקס. חוקר הנתבעת לא מסתפק בביקור אחד. הוא מגיע אליה הביתה, משוחח עם ילדיה הקטינים, הולך לשכנים, לעבודתה ולהוריה".
2 צפייה בגלריה
היריון
היריון
היריון
(צילום: shutterstock)
התובעת טוענת כי "מעקב החוקרים בעניינה צפוף, פוגעני ולא הולם את חוק יסוד כבוד האדם. החוקר מבקר גם בבית הורי התובעת שהם אנשים מבוגרים ואמה לא בריאה. יש למנוע את החקירה לאור החשש מפגיעת אישה הריונית הנכנסת למצב דחק בעקבות מעקב עד סכנת חיים לה או לעובר". בית משפט הורה להכשרה להגיב.
הכשרה: "נגיב בהתאם בבית המשפט".
2 צפייה בגלריה
עו"ד אורן בושרי
עו"ד אורן בושרי
עו"ד אורן בושרי
(צילום: בן רוטשטיין)

לחקור כן, להטריד לא

המטרה של חוקרים פרטיים לסייע לחברת הביטוח לקעקע את גרסת התובע באשר לנזק שנגרם לו או לאופן התרחשות התאונה. היו מקרים שתובעים נפגעו ללא קשר לתאונה, וניסו "להלביש" את הפגיעה על תאונה עצמית שכביכול עשו. במקרים אחרים, תובעים שטענו כי אינם יכולים לעשות ספורט נצפו בחדר כושר.
עם זאת, רוב התובעים לא מנסים לרמות את חברת הביטוח ורק מבקשים פיצוי הוגן על הנזק שנגרם להם.
לחברת הביטוח זכות להפעיל חוקר פרטי, אך אסור לו להטריד תובע. יש כללים ברורים להתנהלות חוקרים פרטיים ורובם פועלים כנדרש. במקרה הזה אין עדיין החלטה לגבי התנהלות החוקר. להחלטה תהיה חשיבות לגבי תיקים שבהם נשים בהיריון או אנשים במצב פיזי רגיש מבקשים התחשבות מיוחדת.