המרכז לגביית קנסות ברשות האכיפה והגבייה מדווח כי עד יום חמישי שעבר שולמו 42,342 קנסות קורונה בסכום כולל של כ-17.6 מיליון שקל. זאת בעוד שעד לאותו יום חולקו 196,319 דו"חות קורונה בסכום כולל של כ-99 מיליון שקל.
>>לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
על פי החוק, יש לשלם את הקנס בתוך 90 ימים ממועד קבלתו. בחלוף 90 הימים מתווספת לקנס תוספת פיגורים בגובה 50%, והמרכז לגביית קנסות מתחיל בנקיטת הליכים כדוגמת עיקולים. בבדיקה שערך המרכז מתברר שרק כ-45% ממקבלי הדוחות שילמו את הקנסות טרם חלפו 90 הימים. מדובר באחוז נמוך יחסית של משלמים. לדוגמא, מציינים במרכז לגביית קנסות, כ-95% מהנקנסים בדו"חות משטרה דואגים לשלמם טרם חלוף המועד הקובע לתשלום.
1 צפייה בגלריה
מבצע אכיפת הנחיות הקורונה של משטרת ישראל בירושלים
מבצע אכיפת הנחיות הקורונה של משטרת ישראל בירושלים
אכיפת הנחיות הקורונה בירושלים
(צילום: אלכס גמבורג )
המרכז לגביית קנסות ברשות האכיפה והגבייה גובה את קנסות הקורונה, שמטילה המשטרה, בשל אי שמירה על תקנות הקורונה. לפי המרכז לגבייה, הממוצע השבועי במתן קנסות נשמר כ-9,000 דו"חות קורונה בשבוע וממוצע סכום הגבייה עומד על כמיליון שקל בשבוע.
מנהל המרכז לגביית קנסות, דורון תשתית, מביע חשש ששמועות לא מבוססות על כך שקנסות הקורונה יבוטלו או יימחקו גורמות לכך שנקנסים לא משלמים אותם במועד ונאלצים לשלמם לאחר שנוספה להם תוספת פיגורים ולאחר שננקטים הליכי גבייה.
המרכז לגביית קנסות פועל לתזכר אזרחים בסמס שקיבלו קנסות לשלם את הקנס לפני חלוף המועד ותוספת פיגורים בגובה של 50%.