אמריקן איירליינס ויונייטד איירליינס, שתיים מחברות התעופה הגדולות בארה"ב, הודיעו כי יחלו היום (ה') להוציא מעל 32 אלף עובדים לחופשות ללא תשלום. זאת לאחר שלא קיבלו חבילת סיוע חירום נוספת מהממשל הפדרלי. החל"ת משפיע בשלב זה על כ-13% מכוח העבודה של שתי החברות לפני המגיפה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
באמריקן מתכוונים להוציא 19 אלף עובדים לחל"ת, ביניהם 1,600 טייסים. ביונייטד החל"ת ישפיע על 13 אלף עובדים, אך לא על טייסים שהגיעו להסכם עם ההנהלה מוקדם יותר השבוע.
1 צפייה בגלריה
מטוס בואינג 787-9 של אמריקן איירליינס
מטוס בואינג 787-9 של אמריקן איירליינס
מטוס של אמריקן איירליינס
(צילום: shutterstock)
החברות האמריקניות ביקשו מהממשל סיוע נוסף של 25 מיליארד דולר למימון משכורות על מנת שיוכלו לשמור על מקומות עבודה למשך 6 חודשים נוספים. חבילת החילוץ המקורית שהתנאים שלה אסרו הוצאת עובדים לחל"ת פגה אתמול בחצות.
בסוכנות הידיעות רויטרס מדווחים כי החברות מסרו לעובדים כי החל"ת יבוטל ברגע שיושג הסכם חילוץ.
עשרות אלפי עובדים אחרים בחברות הללו ובחברות נוספות, ביניהן דלתא איירליינס וסאות'ווסט איירליינס, הסכימו לצאת לחופשות ארוכות בניסיון להקל על החברות שמתמודדות עם השלכות מגיפת הקורונה שפגעה קשות בטיסות ברחבי העולם.
אתמול הודיע שר האוצר של ארה"ב, סטיבן מנושין, כי השיחות עם יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי על הסכם סיוע התקדמו, אך עדיין לא הושגה הסכמה.
במזכר ששלח לעובדים הסביר מנכ"ל אמריקן איירליינס, דאג פרקר, כי שר האוצר מנושין עדכן אותו שהוא ממשיך במו"מ עם פלוסי על חבילת חילוץ שתכלול הארכה של הסיוע לחברות התעופה. להערכתו של מנושין, ניתן יהיה להגיע להסכם חדש בתוך ימים ספורים. "למרבה הצער, אין שום ערובה לכך שהמאמצים הללו יבשילו לכדי הסכם", הוסיף פרקר.
"עשרות אלפי עובדים חיוניים בתעשיית התעופה יהיו בלי עבודה או ביטוח רפואי ועשרות אלפי עובדים נוספים יפסיקו לקבל שכר", מסרה שרה נלסון, נשיאת האיגוד המייצג את הדיילים והדיילות. לפיכך קראה נלסון למחוקקים להגיע להסכם.
חברות התעופה האמריקניות מפעילות כמחצית מהטיסות שהפעילו בשנה שעברה וסובלות מירידה של 68% במספר הנוסעים. לפי ההערכות שפורסמו אתמול, ההשפעה של מגיפת הקורונה על תעשיית התעופה עלולה להוביל לקיצוץ של 46 מיליון משרות ברחבי העולם.