אל על קלטה בחזרה לעבודה 60 טייסים של החברה לקראת התחלת הטיסות המתוכננות החל מ-1 באוקטובר. מדובר בטיסות שכבר מתחילת החודש, עוד לפני הסגר, החלה אל על במכירת כרטיסים עבורן. בין היתר לאתונה וצ'רטרים באמצעות חברת סאן דור לרקליון, רודוס וסלוניקי. כמו כן, ב-11 באוקטובר תצא טיסת אל על הראשונה מזה חצי שנה לניו יורק ובמקביל ללונדון ופריז. כשהכוונה היא לחזור להפעיל טיסות יומיות. בנוסף, תחדש החברה טיסות מטען.

כל הטייסים שהוחזרו לעבודה הם בדרגת סניור - בעלי ותק מקסימלי כולל יו"ר הוועד, קברינט ניר ראובני. יחד עם זאת, יש עדיין כ-600 טייסי אל על ו-5,400 עובדים בחל"ת.
1 צפייה בגלריה
מטוסי אל על מקורקעים בנתב"ג בעקבות משבר הקורונה
מטוסי אל על מקורקעים בנתב"ג בעקבות משבר הקורונה
מטוסי אל על מקורקעים בנתב"ג בעקבות משבר הקורונה
יצוין, כי לאחרונה שבעה טייסי אל על נקלטו בקאל, חברת הובלת המטענים שבבעלות עופר גלבוע, שהרחיבה את פעילותה בעקבות משבר הקורונה והעלייה בביקושים להובלת מטענים. בתוך כך, קאל פותחת קו חדש בשבוע הבא, ת"א -הונג קונג, שיטיס מטענים שלוש פעמים בשבוע, לאחר שחתמה הסכם עם חברת עלי באבא ותטיס עבורה חבילות לרוכשים הישראלים.
אל על נמצאת כעת לפני חילופי הבעלות שתעבור מחברת כנפיים שבשליטת משפחת מוזס בורוביץ לידי אלי רוזנברג שרכש 43% ממניות אל על בהנפקה הציבורית, במסגרתה גייסה החברה 150 מיליון דולר. הערכות הן כי בימים הקרובים יקבל רוזנברג את היתר השליטה הסופי באל על, לאחר ששר הביטחון, השר במשרד הדיגיטל הלאומי ושר התחבורה יחתמו על ההיתר.
הצפייה היא שעם כניסתו לתפקיד ומינוי דירקטוריון מטעמו יואץ תהליך החזרה לפעילות של החברה ובמקביל יפעל לקבלה מהירה של ההלוואה הבנקאית בסך 250 מיליון דולר בערבות מדינה של 75%, הנחוצה לתפעולה של אל על.
מקורבי רוזנברג אמרו כי הכוונה להפעיל את אל על במהירות מירבית. בהתייחס לתחזיות הפסימיות לפיהן התעופה העולמית תחזור לעצמה רק ב-2024, אמרו כי הכוונה של רוזנברג היא שביום בו תחזור התעופה לעצמה, אל על תהיה מוכנה לתחרות ולגאות הצפויה.