"במרץ יצאתי לחל"ת מהחברה שעבדתי בה, באיזשהו שלב החלטתי לחפש עבודה אחרת ולשמחתי מצאתי. התחלתי לעבוד, ועכשיו אני שוב בחל"ת". כך אמר הבוקר (ראשון) ירון יאיר, שעובד בתחום הניהול, שירות ומכירות, בריאיון לאולפן ynet.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
יאיר סיפר על הקושי של לצאת שוב לחל"ת לאחר חיפוש עבודה בפעם הראשונה: "לא היה קל בכלל למצוא עבודה, יש מאות אלפי מובטלים וחלק מהמגזר העצמאי גם הפכו להיות שכירים. זה מאוד קשה, גם בפן הנפשי, לשבת כל כך הרבה בבית, וגם בפן הכלכלי כמובן. ביטוח לאומי זה נחמד, מחזיק את הראש מעל המים, אבל זה נותן לי בקושי חצי מהנטו שהיה לי. אפשר להחזיק חודש-חודשיים".
2 צפייה בגלריה
ירון יאיר ומיכל בריסק
ירון יאיר ומיכל בריסק
ירון יאיר ומיכל בריסק
גם מיכל בריסק מצאה את עצמה שוב בחל"ת בעקבות הסגר השלישי. "לפני הסגר ניהלתי סטודיו של שמלות כלה של מעצבת בתל אביב. יצאתי לחל"ת, ראיתי שהמצב לא הולך להשתפר בעניין החתונות והתחלתי לחפש עבודה אחרת.
"למזלי מצאתי עבודה כמעצבת מסחרית ברשת אורבניקה, אבל עכשיו אני בחל"ת בפעם השלישית לצערי", סיפרה בריסק. "אני מקבלת דמי אבטלה, אבל זה לא אותו דבר כמו משכורת רגילה. עצוב לי לראות שאנחנו בסגר כבר פעם שלישית והמצב בחוץ כאילו אין סגר".
שניהם טענו כי מבצע החיסונים נותן להם מעט תקווה, אולם עדיין חוסר הוודאות לגבי מתי בדיוק יוכלו לחזור לעבודתם אינו נותן מנוח. "מצד אחד אומרים לנו - 'אתם יוצאים לשבועיים חל"ת', אבל זה לא נראה שזה יימשך רק שבועיים. אני משתדלת להיות אופטימית, אבל אי אפשר לדעת מתי זה יעבור", אמרה בריסק. יאיר הוסיף: "אני מנסה לראות את האור ומקווה שהסגר הנוכחי יהיה קצר ואחזור למקום העבודה שלי, אבל אני לא יודע מתי זה יקרה".

7,266 דורשי עבודה חדשים מיום חמישי

במקביל, שירות התעסוקה מדווח הבוקר כי מאז יום חמישי האחרון נרשמו 7,266 דורשי עבודה חדשים, ומאז יום 27.12.2020, היום שבו החל הסגר, נרשמו בסך הכול 42,635 דורשי עבודה חדשים.
2 צפייה בגלריה
לשכת התעסוקה בחולון
לשכת התעסוקה בחולון
לשכת התעסוקה בחולון
(צילום: קובי קואנקס)
בשירות מציינים גם כי 32.5% מכלל הנרשמים מאז כניסת הסגר לתוקפו הם עובדים בתחומי המכירות ועוד כ-11% מהווים עובדים בתחומי היופי, הטיפוח, הספא והאופנה.