טעות קטנה שעלתה הרבה: יו"ר התאגיד הסיני TCL טכנולוגיות סיפר שאחד העובדים בחברה השתמש בחשבון שלו ומכר בטעות חמש מיליון מניות של החברה, בדיוק בתקופה בה שווי מניית החברה מתקרב לשיא חדש. כך פירסמה היום (ד') חברת הפיננסים והמדיה האמריקנית, בלומברג ל.פ.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
המכירה התבצעה אתמול באמצעות החשבון של מנהל המסחר לי דונגשנג, בידי עובד שהקליד בטעות את קוד המנייה הלא נכון. כך טענו בחברה בפני בורסת שנזן. בחברה ציינו כי לי קנה בחזרה את המניות בתמורה ל-5.2 מיליון דולר, פחות משעתיים אחרי שמכר אותם עבור כעשרת אלפים דולר יותר. אולם, בחברה הוסיפו כי הוא יעביר את הרווחים מהעסקה לידי החברה.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: AFP)
לי פרסם התנצלות בחשבון ה-Weibo האישי שלו (רשת חברתית סינית) ואמר שהוא אישית החליט לקנות בחזרה את המניות. הוא הדגיש את הביטחון שלו בחברה ואמר שכל עמלה על העסקה תצא מכיסו האישי והוא יקבל על עצמו את כל ההשלכות החוקיות הכרוחות בה.
המכירה התבצעה במקביל לעלייה חדה בשווי המנייה שקפצה היום ב-5.6% והתקרבה לשיא חדש. המנייה עלתה ב-17% בחמשת הימים האחרונים והובילה בשל כך במדד CSI 300.
אנליסטים באחת מחברות הפיננסים המובילות בסין, תאגיד ההשקעות הבינלאומי של סין (CICC), העלו השבוע את שווי המנייה ב-43% ל-10 יוהאן (כ-1.4 דולר), לאחר שהחברה הצהירה כי היא מתכננת לרכוש פסי ייצור ולהעלות מחירים.