פינוי בינוי למגזר החרדי: הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים, בראשות עו"ד עמיר שקד, החליטה לאחרונה לאשר באופן סופי תוכנית להתחדשות עירונית בשכונת נווה יעקב בעיר. בשכונה, בעלת הצביון החרדי, מקודמים פרויקטים נוספים של פינוי בינוי, אולם מדובר בתוכנית הראשונה בתחום ההתחדשות העירונית שאושרה על ידי הוועדה המחוזית.
התוכנית משתרעת על פני שטח של כ-11.5 דונם ברחוב פ.צ חיות ובמסגרתה ייהרס בניין מגורים ישן בן 4 קומות עם 32 דירות לטובת הקמה של 3 בניינים חדשים בגובה 12 קומות הכוללים 205 יחידות דיור. כמו כן, במסגרת התוכנית יוקמו 2 גני ילדים ו-3 כיתות מעון יום שישולבו במבני המגורים. התוכנית מציעה מתווה הכולל בניית חלק מהמבנים החדשים בתחום השטח הפתוח בשכונה - עוד בטרם הריסת המבנה הקיים.
1 צפייה בגלריה
פינוי בינוי במגזר החרדי. ירושלים
פינוי בינוי במגזר החרדי. ירושלים
פינוי בינוי במגזר החרדי. ירושלים
(צילום: אלי מנדלבאום)
מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון, שירה תלמי-באבאי, ציינה כי "זוהי סנונית ראשונה של תוכניות לפינוי בינוי במגזר החרדי, והיא מציעה פתרונות יצירתיים כדוגמת הגדלת מספר יחידות דיור לקומה, צמצום קווי בניין והגדלת בסיס המבנים. זאת, על מנת לאפשר את היקפי הבנייה הדרושים לתוכנית ומבלי להזדקק לבינוי מגדלי".
יו"ר הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, חיים אביטן, ציין כי "תוכנית להתחדשות עירונית בשכונת נווה יעקב בסמיכות לתחנת הרכבת הקלה שאושרה למתקן תוקף היא תכנית בעלת חשיבות אשר תטיב עם תושבי השכונה וסביבתה משדרגת את השלד הציבורי, מחדשת ומגדילה את היצע הדירות בה יבנו כ-205 יחידות דיור ב-3 מבנים".
התוכנית קודמה על ידי חברת במות ישראל יזמות והשקעות נדל"ן בע"מ ונערכה על ידי משרד אלי רכס אדריכלים. לדברי ראש העיר ירושלים, משה ליאון, "מדובר בצעד נוסף אותו עוברת ירושלים במהפכת ההתחדשות העירונית. אני מברך על אישור התוכנית החשובה הזו וגאה להמשיך ולבנות את ירושלים".