בורסת ת"א ננעלה בעליות חדות, בעקבות המגמה החיובית בוול סטריט, על רקע חזרה הדרגתית לעסקים: מדד ת"א 125 זינק ב-2.4%, ת"א 35 קפץ ב-2.1%. ת"א בנקים ניתר ב-2%, דיסקונט המריא ב-5.1%. עוד בלטו - ועד העובדים בכלל ביטוח מתערב בסכסוך הבכירים ותומך במנכ"ל, המניה נסקה ב-9.4%. חברת באטמ הודיעה על פיתוח בדיקה לנגיף הקורונה, המניה המריאה ב-22.5%. חברה לישראל והחברה הבת כיל טיפסו ב-12.9% ו-7.5% בהתאמה. פוקס קפצה ב-7.2%, נייר חדרה צללה ב-8.3%.
ה"שאיפות" היו מוגזמות: התחזיות הוורודות שהציגו 11 חברות הקנאביס הציבוריות ל-2019 התנפצו למשקיעים בפנים - חמש מהן סיימו את השנה עם אפס הכנסות וקצב שריפת מזומנים שאצל חלקן היה גבוה מתכולת קופתן. שתיים משש הנותרות הצליחו לגרד הכנסות זניחות של כמה מאות אלפי שקלים. ולאחר ניקוי הסעיפים שמערפלים את תוצאות פעילותן, רק שתיים מארבע הנותרות שנסחרות בבורסת ת"א סיימו את 2019 עם רווח מתואם שלא ניתן להתגאות בו.
1 צפייה בגלריה
(בורסת תל אביב. צילום: shutterstock)
ועד כלל ביטוח ליו"ר נווה: החלפת המנכ"ל "נובעת מלחץ בעל המניות עלייך". במכתב מאשים ששלח נציג העובדים לדני נווה: "אתה הוא זה שמוביל את החלפת יורם נוה כתוצאה מלחץ שמפעיל עליך בעל מניות". הוועד אף דורש "לקבל ללא דיחוי נוסף את המידע המלא בעניין זה". אתמול חשף כלכליסט את כוונת דירקטוריון כלל לפעול להחלפת המנכ"ל יורם נוה ברונן לוגסי, בכיר מבנק לאומי.
הפתיחה המחודשת הקרבה של מכוני הכושר מקפיצה את מניית רשת הולמס פלייס. עוד נהנות מפתיחת הסגר - בעלות הקניונים מליסרון ועזריאלי שמטפסות בבורסה. החברות הודיעו על מתווה שכר דירה לשוכרות בקניונים שבבעלותן.
חברת גזית גלוב הודיעה היום כי היא ממנה לתפקיד משנה למנכ"ל את אורן הוד, מנכ"ל אפריקה מגורים היוצא. הוד ישמש כמשנה למנכ"ל חיים כצמן בחברת הנדל"ן המניב. בתוך כך, חברת התקשורת והמכשור הרפואי באטמ הודיעה כי החברה הבת Adaltis השיקה בדיקות נוגדנים לנגיף קוביד-19 והחלה במכירתן למדינות באירופה. כעת מגבירה החברה את קצב הייצור של הבדיקות כדי לספק הזמנות נוספות.
אתמול הסתיים המסחר באחוזת בית בירידות חדות: המדדים ת"א 35 ות"א 125 נפלו ב-1.2%, ת"א בנקים איבד 2.2% מערכו - פועלים נסוג ב-3.1%, דיסקונט ומזרחי טפחות מחקו 2.6%, בינלאומי נחלש ב-2.4% ולאומי נסוג ב-1%. מדד הנפט והגז צלל ב-4.4%
27 מהמניות במדד ת"א 35 ננעלו בירידות - קבוצת דלק צנחה ב-10%, דלק קידוחים מחקה 6% מערכה, עזריאלי ירדה ב-4.2%. בצד החיובי של המדד - בזן טיפסה ב-1.6%, טאואר ונייס התחזקו ב-0.7%, אורמת עלתה ב-0.5%, לייבפרסון ופריגו רשמו עלייה של 0.4%, אלביט מערכות ואיירפורט סיטי הוסיפו 0.1% לערכן. עוד בלטו: נייר חדרה צנחה ב-7.8% אחרי הדוחות שהראו צלילה של 91.8% ברווח הנקי המיוחס לבעלי המניות, אלקטריאון זינקה ב-10.4%, רציו נפלה ב-7.1%.
פורסם לראשונה: 08:02, 05.05.20