רכישת ענק נוספת לאינטל בישראל: החברה חתמה היום (ב') על העסקה עם מובייט. האפליקציה להזמנת נסיעות בתחבורה ציבורית, עם 775 מיליון משתמשים ברחבי העולם, פועלת ב-45 שפות, ב-3100 ערים שנמצאות ב-102 מדינות. שווי העסקה מוערך בכמיליארד דולר.
בשנותיה הראשונות התמקדה מוביט בשירות חינמי למשתמשי קצה, אך בשנים האחרונות הורחב המודל העסקי שלה. במסגרת המודל החדש מציעה מוביט לערים ורשויות שונות את הטכנולוגיה שלה כתשתית באמצעותה הן יכולות למפות ולטייב את מערכות התחבורה הציבורית שלהן.
2 צפייה בגלריה
אינטרל במגעים לרכישת מוביט
אינטרל במגעים לרכישת מוביט
אינטל רוכשת את מוביט
(צילום: shutterstock)
מוביט הוקמה על ידי ניר ארז שמשמש כמנכ"ל החברה מאז הקמתה, רועי ביק וירון עברון. מרכז החברה ממוקם בנס ציונה והיא מעסיקה כ-215 עובדים. על פי הערכות, בכוונת החברה לחלק את הסכום שיתקבל מעל למיליארד דולר - כ-100-200 מיליון דולר - בין עובדיה, זאת על פי תקופת הוותק שלהם.
בין המשקיעים בחברה הישראלית ניתן לציין את קרן ההשקעות הישראלית של משפחת ברקת BRM, אורי לוין ממייסדי ווייז, סקויה קפיטל, האנקו ונצ'רס של אלון ליפשיץ, Vintage של אלן פלד, סאונד ונצ'רס של אשטון קוצ'ר, וייזרה וג'מיני וענקית הרכב הגרמנית BMW. אחת המשקיעות המובילות במוביט היא קרן אינטל קפיטל.
למעשה, מדובר בפעם השנייה בה אינטל רוכשת חברה שבה היא מושקעת. בשנים האחרונות הפכה אינטל לרוכשת המשמעותית ביותר במשק הישראלי של חברות טכנולוגיה. מסע הרכישות של אינטל העלה הילוך עם שתי רכישות ענק - עסקת מובילאיי ועסקת הבאנה לאבס. בעלי המניות של החברה: סקויה קפיטל (24%), (BRM (16%, ג'מיני (16%), ניר ארז (9%) אינטל קפיטל (7%), ויזרה (7%), רועי ביק (6%), נוקיה (4%), ירון עברון (2% ), אורי לוין 2%, הנקו (2%), וינטג' (2%) ו-במוו (1%).
במרץ 2017 רכשה אינטל את יצרנית השבבים מובילאיי בכ-15.3 מיליארד דולר, עסקה שבעקבותיה הפכה מובילאיי ומייסדה פרופ' אמנון שעשוע למרכז החשוב של אינטל בתחום הרכב האוטונומי. שעשוע אף הצטרף בשנת 2018 לחברת מוביט כיועץ. בשנה שעברה רכשה אינטל את חברת שבבי הבינה המלאכותית הבאנה לאבס שהוקמה על ידי אביגדור וילנץ בכשני מיליארד דולר.