פרסום ראשון: מהיום יחודש ההליך לרכישת דירות מחיר למשתכן. ל-ynet נודע כי בשעות הקרובות משרד הבינוי והשיכון יפיץ הנחיות חדשות לאופן שבו יתנהלו מעתה הליכי בחירת דירה וחתימת חוזים לרכישת דירה על ידי הזוכים בהגרלות מחיר למשתכן.
בצל משבר הקורונה, מאז 18 במרץ בהתאם לתקנות החירום משרד הבינוי עצר את ההליכים לבחירת דירות וחתימה על חוזים משום שהם מחייבים מפגש פנים אל פנים בין אנשים שאינם בני משפחה. לאורך זמן מצב בו אין קונים עלול להכביד על חברות הבנייה, לכן שרת הבינוי יפעת שאשא ביטון גיבשה נוהל חדש המותאם למצב.
2 צפייה בגלריה
בנייה אתר בנייה
בנייה אתר בנייה
אתר בנייה
(צילום: דוד הכהן)

הוארכה התקופה בין בחירת הדירה לחתימת החוזה

עד כה הוקצבו לזוכים 14 יום בין בחירת דירה לחתימת חוזה. מי שלא חתם על חוזה תוך 14 יום, זכייתו בהגרלה בוטלה. על פי המתווה החדש, הוארך משך התקופה הקצובה ל-45 באופן שיאפשר לזוכים בהגרלה לבחון את מצבם הפיננסי והאם יוכלו לעמוד ברכישת דירה גם בצל המגיפה. זוכים שירצו בכך יוכלו לחתום על החוזה לפני תום 45 הימים, ומצד שני לחברות הבנייה ניתנה האפשרות להאריך את התקופה על פי שיקול דעתן.
במקרה של זוכים שהספיקו לבחור דירה לפני המשבר ספירת 45 הימים תתחיל היום. כך שאם עד תחילת יוני לא יחתמו על חוזה ולא יגיעו להסדר עם חברת הבניה, זכייתם תבוטל.

בחירת דירה - בחדרים נפרדים

מי שעדיין לא בחר דירה יוזמן בימים הקרובים להליך בחירה שינוהל בקפידה על פי הנחיות משרד הבריאות בחדרים נפרדים תוך מפגש בין מעט אנשים ככל הנדרש. על פי נתוני משרד הבינוי יש כ-2,100 משקי הבית שזכו בהגרלה ומחכים כעת לבחירת הדירה.
במעמד החתימה על החוזה הקונים משלמים לחברת הבנייה תשלום ראשון בגובה 7% ממחיר הדירה. כך שהפשרת הליך החתימה על החוזים יזרים לחברות הבנייה כסף ויאפשר להן להגביר את פעילותן בענף שמצוי בהאטה.

למען היזמים והזוכים

לדברי שאשא ביטון, "כדי לשמור על זכויות הרוכשים ולאפשר את המשך מחיר למשתכן גם בתקופה מאתגרת זו הנחתי להאריך את משך הזמן לחתימת החוזים. אנו קשובים לצרכים שנוצרו בעקבות המצב ונמשיך להעמיד פתרונות ומענים על מנת לאפשר להמשיך רציפות תהליכי מחיר למשתכן מבלי לפגוע בזוכים".
2 צפייה בגלריה
שרת הבינוי, יפעת שאשא ביטון
שרת הבינוי, יפעת שאשא ביטון
שרת הבינוי, יפעת שאשא ביטון
(צילום: צילום: שרית הוכברג)
אלעזר במברגר, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, אמר כי "תוכנית מחיר למשתכן מהווה בימים אלה מנוף משמעותי ליציבות ענף הבנייה. הנחיות החדשות שפרסמנו מתניעות מחדש את הליכי בחירת הדירה, מתוך הקשבה לצרכי היזמים מחד והקלה משמעותית על הזוכים מאידך".
לדברי אריאל רוזנברג, מנהל אגף בכיר שיווק במשרד הבינוי והשיכון, "תוכנית מחיר למשתכן מרכזת עוד קודם למשבר הקורונה את הפעילות הגדולה ביותר בענף הנדל"ן למגורים. החזרה לימי בחירת הדירות תאפשר לעוד אלפי זוכים, זוגות צעירים וחסרי דירה לממש את זכייתם בדירה במחיר אטרקטיבי ותשחרר את היזמים לקדם פרויקטים ופעילות בזכות חוזי המכר שייחתמו".