בתוך שלוש עד חמש שנים יגיע הסחר בין ישראל לבין איחוד האמירויות לסכום של 14 מיליארד דירהם (כ-14 מיליארד שקל). כך מעריכים באיחוד האמירויות. בין ספטמבר 2020 לינואר 2021, נחתמו הסכמים מסחריים בין שתי המדינות בהיקף של מיליארד דירהם (כמיליארד שקל).
הפעילות העסקית בין שתי המדינות נמשכת ועוד ועוד הסכמים נחתמים. כך, הסוכנות לפיתוח השקעות בדובאי (FDI דובאי) חתמה בימים האחרונים על הסכם עם התאחדות התעשיינים בישראל לקידום שיתופי פעולה והזדמנויות עסקיות.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה דובאי איחוד האמירויות
אילוסטרציה דובאי איחוד האמירויות
דובאי
(צילום: shutterstock)
ההסכם צפוי לסייע בחיזוק ההשקעות והקשרים העסקיים בין דובאי לישראל, וליצור מערכת שתתמוך בקשרים עסקיים פוטנציאליים עתידיים בין שתי המדינות.
ההסכם גם מניח את היסודות ליוזמות הכוללות שיתוף פעולה הדדי ויצירת הזדמנויות השקעה וסחר על ידי החלפת מידע רלוונטי. ההסכם כולל פנייה ומשיכה של חברות לדובאי וישראל, אירוח אירועים משותפים ותמיכה בביקורים של נציגי הממשלה והתעשייה מדובאי בישראל ושל ישראלים בדובאי.
כמו כן, FDI דובאי כבר ארגנה וערכה סדרת סמינרים מקוונים של השקעות המיועדים ספציפית לתעשייה, עם משקיעים ישראלים פוטנציאליים בתחומי הבריאות, הטכנולוגיה, המזון והעסקים החקלאיים, בכדי לבחון את אפשרויות ההשקעה העצומות והשותפויות שמציעה דובאי במגזרים אלו. פעילויות מסוג זה צפויים להתקיים גם בשנת 2021.
מנכ"ל FDI דובאי, פאהד אל גרגאווי, אמר כי "סיפור ההצלחה המתהווה בין ישראל לדובאי, נוצר מתוך רצון כן ועז מצד שתי המדינות להרחיב את היחסים, ואנו נעזור זה לזה לזהות הזדמנויות שבהן הקהילות העסקיות בשתי הכלכלות יוכלו להפיק תועלת".

מנכ"ל FDI דובאי, פאהד אל גרגאווימנכ"ל FDI דובאי, פאהד אל גרגאוויצילום: באדיבות התאחדות התעשיינים

לדברי רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים בישראל, "הסכם השלום בין שתי המדינות, יצר הזדמנות יוצאת דופן לפיתוח הקשרים של מדינת ישראל עם מדינות האזור. המנהיגים שלנו סללו את הדרך ועכשיו עלינו - המנהיגים העסקיים - לוודא ששתי הקהילות ילכו בדרך זו ויגיעו לתוצאות הדדיות, פוריות ומועילות".
תומר הוסיף, כי "מטרת ההסכם היא ליצור שותפות ארוכת טווח בין שתי המדינות, שתסייע בפיתוח המסחר והכלכלה באזור. ישראל יכולה לשמש כשער החדש של מדינות המפרץ למערב, ואיחוד האמירויות יכולה לשמש כשער החדש של ישראל למדינות המפרץ ואסיה, ויחדיו נקדם את חזון השלום, האחווה ושיתוף הפעולה".
אל גרגאווי: "כעיר חכמה, דובאי היא בחזית הפיתוח של יוזמות אסטרטגיות וחדשנות בין מגזרים, והדבר משפר את המוכנות של האמירות לענות על צרכי המשקיעים ולהבטיח תזרימי השקעה. דובאי ממשיכה ליהנות ממוניטין עולמי בהיותה כלכלה מגוונת, יציבה ובטוחה, המטפחת חדשנות, ונותרת מוכנה לעתיד כעניין של מדיניות".