ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, ואנשי עסקים מהשומרון חתמו אמש (שלישי) על שורת הסכמים נוספים עם אנשי עסקים מדובאי שבאמירויות. בסך הכל נחתמו ארבעה הסכמים שונים, כאשר בין היתר נחתם כי השומרון יספק דבש ושמן זית לליין ה-VIP של המרכולים והסופרמרקטים בדובאי, ואילו היינות של השומרון, שקטפו פרסים בינלאומיים, יימכרו למלונות המפוארים של הנסיכות המפרצית.
"אנחנו חותמים על הסכם יצוא מהשומרון לדובאי ובהחלט נחתום גם על הסכמי יבוא מהאמירויות אלינו לשומרון. אני מבקש להביא לכם לכאן את ברכת השומרון, ברכת ארץ התנ"ך, המקום בו אברהם אבינו המשותף הלך ופעל, אני מביא לכם מהשומרון את ברכת האל", אמר ראש המועצה דגן. "אנחנו מכבדים אתכם, אנשי העסקים של איחוד האמירויות ואתם מכבדים אותנו, ההתיישבות בשומרון ובכלל מדינת ישראל".
1 צפייה בגלריה
ראש מועצת שומרון יוסי דגן במעמד החתימה על הסכמי היצוא
ראש מועצת שומרון יוסי דגן במעמד החתימה על הסכמי היצוא
ראש מועצת שומרון יוסי דגן במעמד החתימה על הסכמי היצוא
(צילום: מועצת שומרון)
דגן סיפר לנוכחים במעמד החתימה על הסיפור התנ"כי של יוסף, הנין של אברהם, "אבינו המשותף", לדבריו, שיצא לחפש את האחים שלו. "גם אנחנו מחפשים את האחים שלנו, מחפשים את בני הדודים שלנו", אמר דגן. "ואני שמח שמצאנו כאן את האחים היקרים לנו באיחוד האמירויות, בדובאי. מעבר למפגש העסקי יש כאן גם מפגש ואיחוד משפחתי מחודש בין אחים ובני דודים וזה מרגש לא פחות מהעבודה העסקית המשותפת".
בטקס החתימה נכחו ניר לביא, הבעלים של יקב הר ברכה; תומר פניני, הבעלים של יקב תום באיתמר; שמואל ברק, הבעלים של יקב ארנון באיתמר; מתן ונועם פרדייס, הבעלים של דבש פרדייס בחרמש שבצפון השומרון וכן ראש המועצה דגן, שהוביל את המהלך ביחד עם אמיתי רויטמן מנכ"ל המועצה, יו"ר החברה לפיתוח השומרון, אליסף פרשן, מנכ"ל החברה רובי טלמן וסגנו תומר לוי. במקום נכחה גם ורד בן סעדון, הבעלים של יקב טורא, שחתמה על הסכם הבנות ליצוא מול אחת מחברות האחזקה הגדולות באיחוד האמירויות.
ניר לביא הבעלים של יקב הר ברכה אמר "מרגש לשבת כאן בדובאי עם חברות שמעוניינות להכניס יין מהשומרון לכאן זה אי אפשר לתאר, התרגשות, זה היסטורי. מהר ברכה לדובאי" תומר פניני הבעלים של יקב תום באיתמר: נביא יין איכותי מהשומרון לפה, גילינו דברים חדשים. יקב הבוטיק האיכותי והטוב בישראל שזכה במדליות בישראל. עכשיו ניתן להשיג אותו גם בדובאי. שמואל ברק הבעלים של יקב ארנון באיתמר: "ב"ה שזכינו להגיע לרגע הזה, מדהים ומרגש. הכל משמיים. אנחנו מביאים את בשורת היינות המוצלחים שלנו לכאן, לאמירויות".