אלין כהן, כוכבת הרשת ומי שכבר מזמן הפכה לאושית קוסמטיקה ואיפור בישראל, הגישה השבוע תביעה בסך 5 מיליון שקל נגד חברת התמרוקים ומוצרי הטיפוח קאופמן תמרוקים, שייצרה עבורה אלכוג'ל. התביעה הוגשה לבית המשפט המחוזי לאחר שמשרד הבריאות הוציא בחודש שעבר אזהרה, במסגרתה ציין כי הוא "מזהיר את הציבור מצריכה ורכישה של המוצר 'אלין כהן-אלכוהול ג'ל קריסטלי לשמירה על הגיינת הידיים', המיוצר על ידי חברת קאופמן תמרוקים".
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בבדיקת מעבדה שנערכה למוצר נמצא כי הוא מכיל כ-25% אלכוהול בניגוד למצוין על תווית המוצר (70%) ולא בהתאם להרכב התמרוק שאישר משרד הבריאות. לפי הוראות התקן של המשרד, כל אלכוג'ל צריך להכיל כ-70% אלכוהול.
3 צפייה בגלריה
אלין כהן
אלין כהן
אלין כהן
(צילום: אינסטגרם)
כהן מדגישה בתביעה כי ההזמנה שביצעה מהנתבעת הייתה לייצור 25 אלף מיכלי אלכוג'ל בריכוז של 70% אלכוהול. "מדובר באחד המקרים בו קאופמן תמרוקים הטעתה ורימתה את אלין כהן ואת הציבור בייצור מוצר מהחשובים והמשמעותיים בישראל בתקופת המלחמה נגד התפשטות נגיף הקורונה. הנתבעת ייצרה מוצר נחות בעל ריכוז אלכוהול נמוך משמעותית מרישיון משרד הבריאות ומדרישות אלין כהן", נטען בתביעה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין אהוד וליאור דהאן.
בנוסף נטען, כי "אין ספק כי פרשת האלכוג'ל פגעה פגיעה אדירה באלין כהן וחברת אלין כהן, לא רק בהיבט המסחרי כלכלי אלא גם בהיבט האישי. בשם הטוב והמוניטין שהלך לפני אלין כהן, אשר לאורך שנים הוצגה כדמות ערכית, מוסרית ומודל להערצה ולהשראה לצעירים בישראל".
בתביעה מצוין כי לאלין כהן מעל 800 אלף עוקבים באינסטגרם, מיליון עוקבים בטיק טוק, והיא המייסדת והפנים של חברת אלין כהן העוסקת בתחום האיפור, האופנה והקוסמטיקה.
עוד נטען בתביעה כי כהן הייתה אמורה למכור את כל יחידות המוצר ברווח ממוצע של 15 שקל ליחידה, ולהרוויח מהן סך של 375 אלף שקל, "רווח אשר נמנע בשל מחדלי קאופמן תמרוקים". כהן אף דורשת מהנתבעת כ-210 אלף שקל בגין התמורה ששולמה לנתבעת עבור ייצור האלכוג'ל, שכאמור סיפקה "מוצר פגום אשר נפסל לשימוש ומכירה על ידי משרד הבריאות".
3 צפייה בגלריה
אלין כהן
אלין כהן
הודעת האזהרה
(-)
כהן מוסיפה וטוענת בתביעה כי הנתבעת התכחשה לממצאי משרד הבריאות וטענה כי ממצאי המשרד שגויים. בסופו של דבר, בתביעה נטען כי כהן איבדה אמון בנתבעת והחליטה לבצע בדיקה עצמאית של המוצר במעבדה פרטית ו"הנה לתדהמת כהן מהבדיקה אכן עלה כי המוצר שיוצר על ידי הנתבעת הוא בריכוז של כ-30% אלכוהול בלבד, פשוט לא יאמן כי יסופר". טרם הוגש כתב הגנה.
3 צפייה בגלריה
עו"ד אהוד דהאן
עו"ד אהוד דהאן
עו"ד אהוד דהאן
עורכי הדין רון אביב וליאור בנימין, באי כוח קאופמן תמרוקים, מסרו בתגובה: "בטרם הוגשה תביעה זו, שיגרנו בשם קאופמן תמרוקים מכתב התראה לאלין כהן בגין הוצאת לשון הרע כנגד שולחתנו, ובו הבהרנו כי מוצרי קאופמן תמרוקים, לרבות אותו 'אלכוג'ל' שסופק לאלין כהן, מיוצרים על ידי שולחתנו בקפידה רבה, באיכות מצויינת, ובהתאם לתקנים המחמירים שבהם פועלת שולחתנו תמיד.
"עוד הובהר כי לפי דרישת אלין כהן, נארז המוצר במיכלים ממותגים שסופקו על ידי המזמינה, ונמסר לידיה כשהם תואמים במדויק את מפרט ההזמנה. איכותם של המיכלים, מידת התאמתם לאחסון חומר נדיף כאלכוהול, כמו גם תנאי האחסון ומשך תקופת האחסון, היו ונותרו באחריותה המלאה של אלין כהן.
"בהתאם לכך, כל ירידה בריכוז האלכוהול במוצר, לאחר מסירתו לאלין כהן, איננה קשורה בשום צורה ואופן לקאופמן תמרוקים, שפעלה באופן מקצועי לחלוטין, באישור משרד הבריאות, תחת בדיקות וביקורות קפדניות, ובהתאם לתקנים המחייבים. מדובר בתביעת סרק חסרת פרופורציה. התביעה טרם התקבלה בידינו, ונודע לנו על קיומה מאמצעי התקשורת".
עו"ד אהוד דהאן, שמייצג את אלין כהן, מסר: "מדובר באחד המקרים הקשים והחמורים בו הנתבעים עשו לעצמם דין, ורימו הן את התובעות, הן את משרד הבריאות שהעניק לקאופמן תמרוקים את רישיון התמרוק והן את הציבור בכלל".