עלייה מפתיעה לטובה במספר המשתמשים הממוצע ליום בטוויטר: מספר הגולשים היומי הממוצע בטוויטר עלה ב-34% ברבעון השני ועומד עתה על 186 מיליון - שיא היסטורי עבור החברה. נתון זה גבוה מהותית מתחזיות האנליסטים שעמדו על 172 מיליון משתמשים ליום.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
למרות העלייה בהיקף השימוש בטוויטר - שנבעה ככל הנראה מהסגר במהלך משבר הקורונה ועודף הזמן של המשתמשים - הרשת החברתית לא ממש הצליחה לתרגם זאת לכסף. היא סגרה את הרבעון השני עם הפסד של 1.23 מיליארד דולר, או 1.56 דולר למניה, מול רווח של 1.12 מיליארד דולר או רווח של 1.43 דולר למניה ברבעון המקביל. טוויטר רשמה הפסד מתואם של 1.39 דולר למניה.
1 צפייה בגלריה
טוויטר
טוויטר
טוויטר
(אילוסטרציה: Shutterstock)
עם זאת, לא צריך להתרגש מההפסד הגדול: הסיבה המרכזית העומדת מאחוריו היא מחיקה של 1.1 מיליארד דולר שרשמה החברה על נכס מס, כך שבהקשר זה אין משקל משמעותי לציפיות האנליסטים שעמדו על רווח-הפסד אפסי.
ההכנסות של טוויטר ברבעון השני ירדו ל-683 מיליון דולר, לעומת 841 מיליון דולר ברבעון המקביל, הצפי בשוק עמד על 702 מיליון דולר. ההכנסות בארה"ב עמדו על 365 מיליון דולר ומחוץ לארה"ב על 319 מיליון דולר. לצד זאת, מסר סמנכ"ל הכספים של הרשת החברתית כי הרשת רואה כעת "עלייה מתונה בביקוש לפרסום ביחס לשלושת השבועות האחרונים של מרץ".
מנכ"ל ומייסד טוויטר, ג'ק דורסי, התייחס לפריצה האחרונה לרשת, במסגרתה השתלטו האקרים, בין היתר, על חשבונות של מפורסמים, בהם ביל גייטס ואובמה: "פעלנו מהר כדי לטפל במה שאירע, ונקטנו בצעדים נוספים כדי לשפר את העמידות שלנו נגד פריצות דומות ולשפר את הבטיחות של המערכות הפנימיות שלנו. אנחנו משתפים פעולה בנושא עם רשויות אכיפת החוק".