הדואר בא היום? לא בטוח. בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד חברת דואר ישראל הוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז, בטענה כי שירות דואר 24 שעבורו נגבה תשלום נוסף לא עומד בהבטחותיו. כך נודע ל"ידיעות אחרונות" ול-ynet.
שלושת המבקשים, תושבי ירושלים, טוענים באמצעות עוה"ד יצחק אבירם ושחר בן מאיר כי "דואר ישראל אינה עומדת בהתחייבות כלפי הציבור והשירות שהיא נותנת כושל. לכן הציבור מחפש דרכים להעביר דואר בכל צורה אחרת, העיקר שהדואר יגיע ליעדו.
1 צפייה בגלריה
תור בסניף של דואר ישראל
תור בסניף של דואר ישראל
תור בסניף של דואר ישראל
(צילום: שאול גולן)

אך דרכים כאלו כמעט ואין בנמצא, לאור המונופול של דואר ישראל בחוק על העברת דואר רגיל. אלא שכאשר דואר ישראל מתחזה לנותן שירות אמין ומספרת כי שירות דואר 24 יגיע ליעדו, וגובה על כך תשלום נוסף, ולא עומדת במשימה שלקחה על עצמה, ופועלת בניגוד לתנאי הרישיון, מן הדין לחייבה בהחזר הכספים לציבור ששילם".
המבקשים טוענים כי שכרו את הכלכלן רו"ח מתן גרינבלט, שבחן 124 פריטים, שנשלחו בדואר 24 מעשרה סניפי דואר שונים, לעשר כתובות בשתי ערים מרכזיות, בארבעה מועדים שונים.
"הנתונים מראים שדואר ישראל לא עומדת בתקן איכות השירות שלפיו 92% מפריטי הדואר יימסרו ביום העבודה העוקב, ו-100% מהפריטים יימסרו תוך שני ימי עבודה. מהבדיקה עולה כי כמות פריטי הדואר שהתקבלו במענם ביום העבודה הראשון היא 29. כמות הפריטים שהתקבלו במענם ביום העבודה השני היא 38. כמות פריטי הדואר שהתקבלו במענם ביום העבודה השלישי ואילך (לרבות כאלו שלא התקבלו כלל) הינה 57, שהם כ-46% מסך פריטי הדואר".
דואר ישראל בתגובה: "אנו בוחנים את הטענות ונשיב לבית המשפט".