אמזון מצטרפת למאבק ללגליזציה בארצות הברית: ענקית האונליין הודיעה השבוע כי היא תומכת בלגליזציה של קנאביס ברמה הפדרלית, ובתוך כך מסרה כי תשנה את מדיניות הגיוסים שלה, כך שעובדים שירצו להצטרף לחברה לא ייפסלו בגלל שימוש בקנאביס בתפקידים מסויימים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
דייב קלארק, ראש חטיבת הצרכנות העולמית של אמזון, הודיע כי צוות המדיניות הציבורית של החברה יתמוך באופן מלא בהצעת החוק ללגליזציה מלאה של קנאביס בארה"ב.
1 צפייה בגלריה
אמזון תפסיק לפסול מועמדים בשל שימוש בקנאביס
אמזון תפסיק לפסול מועמדים בשל שימוש בקנאביס
אמזון תפסיק לפסול מועמדים בשל שימוש בקנאביס
(צילום: shutterstock)
בעוד שמדינות רבות בארה"ב אישרו שימוש במריחואנה, עד כה רוב המעסיקים לא ביטלו את מדיניות הסינון של מועמדים בגלל שימוש בקנאביס. זאת משום שעדיין מדובר בחומר אסור ברמה הפדרלית בארה"ב.
"בעבר, כמו מעסיקים רבים, פסלנו מועמדים שרצו לעבוד באמזון אם הם נמצאו חיוביים לשימוש במריחואנה", אמר קלארק. "עם זאת, בהתחשב בכך שמדינות רבות אישרו את השימוש בקנאביס, החלטנו לחשב מסלול מחדש".
ההודעה של החברה מגיעה ברקע תביעה ייצוגית שהוגשה נגדה בחודש מרץ השנה, שבה נטען כי אמזון מפרה את החוק בניו יורק בכך שהיא מסננת מועמדים לעבודה לפי בדיקות לשימוש במריחואנה.
מייקל תומאס, שלדבריו לא התקבל לעבודה במחסן של אמזון לאחר שנכשל בבדיקת שימוש בסמים בשנה שעברה, הגיש תלונה נגד החברה בבית המשפט הפדרלי בבוקלין.
לפני כחודשיים הותר בניו יורק השימוש בקנאביס למטרות פנאי, לבני 21 ומעלה. המחוקקים קבעו שהמס שתטיל מדינת ניו יורק על מכירות קנאביס יהיה בגובה של 9%. הרווחים על מס נוסף, בגובה של 4%, יועברו לרשות המקומית. מלשכת קואומו נמסר שהלגליזציה יכולה להכניס לקופת המדינה 350 מיליון דולר בשנה ממיסים, וליצור עשרות אלפי מקומות עבודה חדשים. ההחלטה הגיעה אחרי שנים של מאבקים ללגליזציה בניו יורק. הדמוקרטים, שמחזיקים ברוב גדול בבית המחוקקים של ניו יורק, הציבו השנה את הלגליזציה כאחד הנושאים המרכזיים שעומדים על הפרק.